Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. FİLİZ ADIGÜZEL TOPRAK |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kültür varlıklarımızdan olan yazma eserlerimizin ve malzemesi kağıt olan belge, kağıt, defter,ferman,harita, matbu kitap vb. uygun ortam ve şartlarda korunması,saklanması,ve yazma eserleri tahrip eden unsurlar, bu nedenlerin restorasyonu yapılacak eserlerde tespiti,eser kimlik belgesi oluşturma , onarım öncesi çalışamaları ve koruma prensiplerini ,teorik ve uygulamalı olarak öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak:KATHPALİA, Yash Pal; Arşiv Malzemesinin Korunması ve Restorasyonu,Çev:Nihal SOMER,T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü,Cumhuriyet Arşivi Daire Başkanlığı,Yayın No:6, Başbakanlık Basımevi, Ankara 1990 XLVII |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders değerlendirmede, yazma eserleri tanıma, yazma eseri oluşturan malzemeleri tanıma, koruma ilkeleri, koruma korumada yapılacak işlemler,restorasyon öncesi ve sonrası işlemleri gibi uygulamalı çalışmaların yanı sıra, teorik bilgilerde sınavla değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Uygulama dosyası , araştırmalarının sunumu ve derse katılım oranları da 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. Araştırma konusu belirlenen öğrenci konunun işleneceği günde araştırma konusu hakkında sunum yapar aktif olarak derse katılım sağlar. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
filiz.adiguzel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yok. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|