DERS ADI

: 10. - 13. y.y. Türk - İslam Seramikleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 5117 10. - 13. y.y. Türk - İslam Seramikleri I SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SERAP IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türk-İslam Seramiğinin orjinin oluşturan,İsfahan, Rey, Kaşan,Samarra gibi kentlerde üretilmiş olan seramiklerin sanatsal ve teknik açıdan incelenmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   10.-13.yylarda Büyük Selçuklu dönemi seramik kentleri hakkında bilgi sahibi olabilmesi,
2   Türk -İslam seramikleri konusunda bilgi sahibi olabilmesi,
3   Çeşitli müze ve yazılı ve görsel kaynaklardaki tarihi Türk-İslam çini ve seramiklerini içeren belgeleri tanımlayabilmesi ,
4   Türk-İslam çini-seramik sanatına ilişkin araştırmada edindiği yazılı ve görsel bilgileri etkin bir şekilde sunabilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin tanıtımı
2 Derse ilişkin yazılı ve görsel yayınların incelenmesi
3 Türk-İslam seramik ve çini sanatıyla ilgili biblografya hazırlanması
4 Türk-İslam seramik ve çini sanatıyla ilgili biblografya hazırlanması
5 10-13.yylardaki Türk İslam seramik merkezleri hakkında bilgi
6 10-13.yylardaki Türk İslam seramik merkezleri hakkında bilgi
7 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin teknolojik özellikleri ve dönemden seçilen bir eserin röprodüksiyon çalışması
8 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin teknolojik özellikleri 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin desen-kompozisyon özellikleri ve seçilen formun uygulama çalışmalarına devam edilmesi
9 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin teknolojik özellikleri 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin desen-kompozisyon özellikleri ve seçilen formun uygulama çalışmalarına devam edilmesi
10 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin teknolojik özellikleri 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin desen-kompozisyon özellikleri ve seçilen formun uygulama çalışmalarına devam edilmesi
11 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin teknolojik özellikleri 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin desen-kompozisyon özellikleri ve seçilen formun uygulama çalışmalarına devam edilmesi
12 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin teknolojik özellikleri ve seçilen formun uygulama çalışmalarına devam edilmesi
13 10-13.yylardaki Türk İslam seramiklerinin desen-kompozisyon özelliklerine ilişkin açıklamalar ve seçilen formun uygulama çalışmalarına devam edilmesi
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Doğan Kuban: Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler,İst.,1995
Arthur Lane, Early Islamic Pottery, London,1931
Oliver Watson; Ceramics From Islamic Lands;2004
Yardımcı kaynaklar:
Referanslar:
Diğer ders materyalleri:
Bilgisayar, barkovizyon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kaynak üzerinden kuramsal ve uygulamalı işlenecektir. Konuya ilişkin kütüphane araştırması yapılarak elde edilen dokümanlar öğrencilerle birlikte okunarak ve deşifre edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 PRJ Proje
4 FN Final
5 BNS Başarı Notu VZ * 0.15 + ODV * 0.30 + PRJ * 0.40 + FN * 0.15
6 BUT Bütünleme Notu
7 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.15 + ODV * 0.30 + PRJ * 0.40 + BUT * 0.15


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, teorik konularda önceden verilen ve derste işlenen ders notları üzerinden final yapılması planlanmaktadır. Ayrıca yapılan araştırma konusuna yönelik ödev (dosya) hazırlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Ayrıca öğrenci tarafından hazırlanan ödev dosya da yıl içi notunda, ara sınav notuyla birlikte değerlendirilerek ortalaması alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 2 10 20
Tasarım Projesi 2 20 40
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1334443442333323
ÖK.2442223333443242
ÖK.3433442233443444
ÖK.4432333333432432