DERS ADI

: Eğitim Kuramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6011 Eğitim Kuramları SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. BERNA MUSAL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Öğrenme, öğrenme kuramları, öğrenme stratejileri ve stilleri, öğrenme ortamları ile ilgili kavramlar ve bu kavramların tıp eğitimi alanına uyarlanması konusunda bilgi ve beceri kazanmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme-öğretme kavramlarını tartışabilme
2   Eğitim felsefesini irdeleyebilme ve tıp eğitimi alanına uyarlayabilme
3   Zeka ve öğrenme ilişkisini tartışabilme
4   Farklı öğrenme kuramlarının tıp eğitimi programlarındaki yerini tartışabilme
5   Yetişkin öğrenme prensiplerini tıp eğitimi alanına uyarlayabilme
6   Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim programlarında olumlu öğrenme ortamı sağlama ilkelerini tartışabilme
7   Öğrenme stratejileri ve stilleri ile ilgili bilgileri tıp eğitimi alanına uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim kavramları Eğitim felsefesi ve tıp eğitimi Eğitim felsefesi ve tıp eğitimi Zeka, öğrenme ve fizyolojik boyut Öğrenme kuramları Makale saati
2 Davranışçı öğrenme kuramları ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Bilişsel alan kuramları ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Bilişsel alan kuramları ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Sosyal öğrenme kuramı ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Yapılandırmacı kuram ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Makale saati
3 Yetişkin öğrenme prensipleri ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Öğrenme ortamları ve mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi programları ile ilişkisi Makale saati
4 Öğrenme stilleri ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi Öğrenme stratejileri ve tıp eğitimi programları ile ilişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bruning RH, Schraw GJ, Ronning RR (1995) . Cognitive psychology and instruction (2nd edition). Prentice Hall.
Schmidt HG, Norman GR, Boshuizen HPA (1990) Acognitive perspective on medical expertise: Theory and implications. Academic Medicine, 65, 611-621.
Patrick J (1992) Training: Research and Practice. London: Academic Press.
Klausmeier HJ (1990) Conceptualizing. In: Jones BF , Idol L (Eds). Dimensions of thinking and cognitive instruction. Hillsdale NJ: Erlbaum.
Roth KJ (1990) Developing meaningful conceptual understanding in science. In: Jones BF , Idol L (Eds). Dimensions of thinking and cognitive instruction. Hillsdale NJ: Erlbaum.
Derry SJ (1990) Learning strategies for acquiring useful knowledge. In: Jones BF , Idol L (Eds). Dimensions of thinking and cognitive instruction. Hillsdale NJ: Erlbaum.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.musal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 3 48
Uygulama 3 3 9
Örnek olay çalışması 11 3 33
Uygulama 3 4 12
Örnek olay çalışması 4 3 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 10 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.755