DERS ADI

: Eğitim Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6014 Eğitim Araştırmaları SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Eğitim alanında araştırma tipleri, değişkenlerin tanımlanması, araştırma sorusu, hipotez oluşturma, tablo yazım kuralları, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, araştırma önerisi ve raporu yazımı, yayınlanmış makalelerin değerlendirilmesi, araştırma ve yayın etiği konularında bilgi ve beceri kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim alanında kullanılan araştırma tiplerini tanımlayabilmek
2   Eğitim araştırmaları ile epidemiyolojik araştırmalar arasındaki farklılıkları tartışabilmek
3   Eğitim araştırmalarında araştırma sorusu ve hipotez oluşturabilmek
4   Eğitim araştırmalarında bağımlı ve bağımsız değişkenleri tanımlayabilmek
5   Tablo ve grafik yapım ve kullanım ilkelerini tartışabilmek
6   Veri girişi ve analizi yapabilmek
7   Yayınlanmış makaleleri değerlendirebilmek
8   Bir araştırmayı planlayıp uygulayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim araştırmalarında araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Eğitim araştırmalarında bağımlı ve bağımsız değişkenler Araştırma tipleri (gözlemsel ve müdahale tipi) Eğitim araştırmaları ve epidemiyolojik araştırmalar arasındaki farklılıklar makale saati
2 Tablo ve grafik yapımı ve yorumlanması Kesitsel araştırma tasarımı Kohort tipi araştırma tasarımı Olgu kontrol tipi araştırma tasarımı makale saati
3 Niteliksel araştırma tasarımı Odak grup görüşmeleri planlama ve uygulama Yapılandırılmış-yarı yapılandırılmış görüşmeler planlama ve uygulama Veri girişi ve analizi yapma ve yorumlama Nitel araştırmalarda verilerin analizi ve yorumlanması
4 Yayınlanmış makale örneklerinin değerlendirilmesi Araştırma önerisi oluşturma Araştırma planlama ve uygulama Makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Crowl TK (1996) Fundamentals of Educational Research. Second Edition. Mc Graw- Hill Companies, Inc. USA.
International Handbook of Research in Medical Education (2002) Editors: Norman, GF, Vleuten CPM, Newble DI.Kluwer Academic Publishers.
Fraenkel JR & Wallen NE (2006). How to design and evaluate research in education. 6th Edition. Boston: McGraw Hill.
Greenhalgh T (2001) How to Read a Paper. Second Edition. BMJ, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) almak

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.karademir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 3 60
Uygulama 4 3 12
Örnek olay çalışması (makale saati) 4 3 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 15 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.755
ÖK.8555