DERS ADI

: Eğitim Programı Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6013 Eğitim Programı Geliştirme SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMA ÖZAN

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Eğitim programına ilişkin gereksinim belirleme, amaç ve hedeflerin tanımlanması, uygun eğitim yöntemlerinin seçilmesi, ölçme değerlendirme gereçlerinin/kriterlerinin belirlenmesi, dünyadaki tıp eğitimi programı örnekleri ve tıp eğitimi programlarının planlanması konularında bilgi ve beceri kazanma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim programının felsefi temellerini tartışabilme
2   Eğitim programı geliştirme modellerini tartışabilme
3   Program geliştirmede gereksinim belirleme yöntem ve gereçlerini tartışabilme
4   Program geliştirme yaklaşımlarını tıp eğitimi alanına uyarlayabilme
5   Program geliştirmede farklı düzeylerde amaç ve hedef tasarlayabilme
6   Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun eğitim yöntemlerini tasarlayabilme
7   Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun değerlendirme yöntemlerini tasarlayabilme
8   Bir eğitim programı örneği oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim programı öğeleri Eğitim programının felsefi temelleri Eğitim programı tasarım ilkeleri Taba, Tyler, White program geliştirme modeli Türkiye de program geliştirme modelleri Makale saati
2 Tıp eğitiminde Kern in program geliştirme modeli Tıp eğitiminde çıktılara dayalı program geliştirme Tıp eğitiminde program geliştirmede entegrasyon düzeyleri Program geliştirmede gereksinim analizi Gereksinim belirlemede kullanılan yöntem ve gereçler Makale sunumu Öğrenci sunumu
3 Program geliştirmede amaç ve hedef tanımlama Bloom taksonomisi nin tıp eğitimi alanına uyarlanması Tıp eğitiminde amaç ve hedeflere uygun eğitim yöntemleri Tıp eğitiminde amaç ve hedeflere uygun değerlendirme yöntemleri Eğitim programı planlama makale sunumu
4 Entegrasyon düzeylerine göre tıp eğitimi program örnekleri Tıp eğitiminde PDÖ programı örnekleri Tıp eğitiminde PDÖ programı geliştirme Tıp eğitiminde TDÖ programı örnekleri Tıp eğitiminde TDÖ programı geliştirme Makale saati Öğrenci sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Posner G (1995) Analyzing the curriculum. Second Edition. Mc Graw-Hill Inc.
Posner g, Rudnitsky (1997) Course Design. Fifth Edition. Longman.
Mc Neil JD. Curriculum: A Comprehensive Introduction. Fifth Edition. Harper Collins College Publishers, p:263-288, USA, 1996.
Jones R., Higgs R, Angelis C, Prideaux D. Changing face of medical curricula. The Lancet 2001; 357; 699-703.
Ludvigsson J.A curriculum should meet future demands. Med Teach 1999; 21; 2; 127-129.
University of Dundee Undergraduate Medical Curriculum.
Maastricht University Medical Curriculum.
The University of Liverpool Faculty of Medicine, Medical Curriculum.
University of New Mexico Medical Curriculum.
Harden RM. Ten questions to ask when planning a course or curriculum. Med Educ 1986; 20; 356-365.
Harden RM, Davis MH, Crosby JR. The new Dundee medical curriculum. A whole that is greater than the sum of the parts. Med Educ 1997; 31; 264-271.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Grup çalışması
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SEM Seminer
3 BNS Başarı ODV* 0.40 +SEM * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 ÜZERİNDEN MİNİMUM 75 (CB) PUAN ALMA

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sema.ozan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 20 3 60
Uygulama 5 3 15
Örnek olay çalışması 4 1 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 20 80
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.855