DERS ADI

: Tıp Eğitiminde İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6015 Tıp Eğitiminde İletişim Becerileri SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SEMA ÖZAN

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı

Tıp eğitiminde iletişim becerilerinin önemi, temel iletişim becerileri ilkeleri, karmaşık-zor durumlarda iletişim becerilerinin önemi, çatışma yönetimi, grup dinamikleri ve iletişim becerileri eğitimi ilkeleri konularında bilgi ve beceri kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel iletişim becerilerinin öğelerini tartışabilme
2   Dinleme, sözlü, sözsüz, empati ve açık iletişim becerisi ilkelerini uygulayabilme
3   Etkin geribildirim alma ve verme ilkelerini uygulayabilme
4   Grup dinamiklerinde iletişim becerilerini uygulayabilme
5   İletişim becerileri eğitimi ilkelerini ve yöntemlerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sağlık alanında iletişim becerilerinin önemi Dinleme becerileri Sözlü iletişim becerileri Sözsüz iletişim becerileri Empati becerileri Empati basamakları Açık iletişim becerisi Eğitimde geribildirim Etkin geribildirim alma ve verme Film gösterimi ve tartışma Makale saati Makale saati
2 İletişim becerileri öğeleri Film gösterimi
3 İletişim becerileri eğitimi ilkeleri makale saati
4 İletişim becerileri eğitimi yöntemleri Film gösterimi makale saati

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lloyd M, Bor R. Why is good communication important Com mu ni ca ti on Skills for Medi ci ne. 1st ed. Lon don: Churc hill Li ving ston Inc.,1996.
Maguire P. Can communication skills be taught Br J Hosp Med 1990;43(3):215-6.
Dökmen U. Interpersonal communication in our art and daily life: Either fear of wisdom or loneliness. Communication Conflicts and Empathy In Art and Daily Life. 3rd ed. Is tan bul: Sistem Publisher; 1996. p.207-302.
Gordon T, Ed wards WS. Communication barriers.
Making the patient your partner. Communication skills for doctors and ot her care giver. 1st ed. Is tan bul: Sistem Publisher; 1997. p.106-29.
Silver man J, Kurtz SM, Draper J. Defining what to teach and learn: An overview of communication skills curriculum. Skills for Communicating with Patients. 1st ed. Abingdon, UK: Radc lif fe Me di cal Press, 1998. p.1-17.
World federa ti on for medical education. The Edinburgh Declaration. Lancet 1988;2(8068): 464.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Makale saati ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden MİNİMUM 75 (CB) PUAN ALMA

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sema.ozan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama (MAKALE SAATİ) 3 3 9
Ders Anlatımı 2 30 60
Örnek olay çalışması (FİLM GÖSTERİMİ VE TARTIŞMA) 3 3 9
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 30 60
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 2 3 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55