DERS ADI

: Eski Türkçe III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 2003 Eski Türkçe III ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZKAN BİRİM

Dersi Alan Birimler

Tezhip
Tezhip Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; Eski Türkçe harflerle, Zarf Fiil ve sıfat fiil ekleri, Türkçe zamirlerin ve bildirim ekleri, hâl ekleri, iyelik ekleri, geçmiş zaman eklerinin yazılışlar ve bu konuları destekleyen metin okuma teknik ve usullerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkçede Zarf-fiil ve sıfat-fiil eklerin yazılışları hakkında temel bilgilere sahip olması,
2   Türkçede zamirlerin ve bildirim ekleri ve hal eklerini tanıması,
3   Türkçede iyelik ekleri ve geçmiş zaman eklerini tanıması,
4   Konuları destekleyen metin okumaları yapabilmesi,
5   Okuma teknik ve usullerini öğrenmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eski Türkçede ünlülerin yazılışları ve genel bir tekrar.
2 Eski Türkçede zamirlerin yazılışları.
3 Eski Türkçede zamirlerin yazılışları.
4 Eski Türkçede zamirleri ve sayıları içeren metin okumaları yapılacaktır.
5 Eski Türkçede bildirim eklerinin yazılışları.
6 Eski Türkçede hal eklerinin yazılışları.
7 Eski Türkçede bildirim ve hal ekleri içeren metin okumaları yapılacaktır.
8 Konuları içeren metin okumaları yapılacaktır.
9 SINAV
10 Eski Türkçede iyelik eklerinin yazılışları.
11 Eski Türkçede geçmiş zaman eklerinin yazılışları.
12 Eski Türkçede iyelik ve geçmiş zaman ekleri içeren metin okumaları yapılacaktır.
13 Metin okumaları
14 Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hayati Develi, Osmanlı Türkçesi KlavuzuI, Kesit Yayınları, Eylül 2009, İstanbul.
Ali Yardım; İzmir Milli Kütüphane Yazma Eserler Katoloğu I,II,III ve IV. Cilt, 1992, 1994, 1997, 1997 İzmir.
Ali Yardım; Yazma Eser Çözümleme Esasları ve Sülemeli Alanlar, Ders Notları, 2006.
Mübahat S. Kütükoğlu; Osmanlı Belgelerinin Dili, Kubbealtı Neşriyatı, 1998 istanbul.
Nimet Bayraktar; Yazma Eserlerin Değerlendirme Ölçüleri ve Sanat Değeri, Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni, 1970 ankara.
M.Zeki Pakalın; Osmanlı Tarih deyimleri ve Terimleri Sözlüğü, Ankara.
Mine esiner Özen; Yazma Kitap Sanatları Sözlüğü, 1985 İstanbul.
Günay Kut;Yazma Eserler ve Konuları,Antik Dekor, Sayı:2,
Ferit Develioğlu;Osmanlı Türkçesi Ansiklopedik Lugat, Aydın Kitapevi Yayınları, 1993 Ankara.
Şemseddin Sami; Kâmûs-ı Türkî, Enderun Kitapevi, 1989 İstanbul.
Mahmut Bedreddin Yazır Kalem Güzeli I, II, Ankara 1981.
Muhittin Serin; Hat Sanatı ; İst.1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, Öğrenciye, Türkçede Zarf Fiil ve sıfat fiil ekleri, Türkçe zamirlerin ve bildirim ekleri, hâl ekleri, iyelik ekleri, geçmiş zaman eklerinin yazılışlar ve bu konuları destekleyen metin okumaları yapılacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders 2 kredi ile teorik; Dönem içinde öğrencinin dersin özünü derste kavrayabilmesi maksadıyla hem ara sınavı hem de final sınavı yapılmaktadır. Dönem içi ara Sınavında, ilgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve hangi derecede okumayı beceriye dönüştüğü değerlendirilecektir.Dönem içi yapılan ara sınav ın % 40 ı, ayrıca dönem sonundaki final sınavının %60 ı ile bilgi ve beceri testi yapılmış olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse, ders planına göre ilgili konunun teorik anlatımı ve görsel harf anatomileri ile başlanır. Dersin başlama saatinden 20 dakika sonra gelenler, derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye verilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozkan.birim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1454
ÖK.24
ÖK.3454
ÖK.445
ÖK.545