Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tezhip |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Tezhip |
Dersin Amacı |
Yazma eserleri tahrip eden nedenler, bu nedenlerin restorasyonu yapılacak eserlerde tesbiti ,kağıt restorasyonu malzemeleri,belgelerin onarımı , onarım öncesi ve sonrasında koruma prensiplerini , malzemesi kağıt olan kitap restorasyonu, tahrip olmuş tezyinatlı sayfa restorasyonu ve restitüsyonu çalışmalarıyla ülkemizde ve dünyada ulaşılabilen kağıt restorasyon laboratuarlarına ilişkin teorik ve uygulamalı çalışmaları öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: ACAROĞLU, M.Türker; Kitabın Tarihçesi, Türk Kütüphaneciler Derneği Bülteni; XX. cilt, Sayı:2, 1971,s.73-81. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Yazma eserleri tanımaları, yazma eseri oluşturan malzemeleri tanımaları ,koruma kültürü ve yazma eserlerin korunmaları ve tahribata ugramis olanlari restore edebilme beceri ve yetkinliğinin kazandirilmasi amacli teorik ve uygulamalı olarak atölye ortamında bilgilerin verilmesi, power point görsel sunumlar ,grup çalışmalarına katılım , teorik bilgilerle uygulamalı çalışmalardan oluşan tüm çalışmaların ,(fotoğrafla belgeleme, uygulamalı örnekler ,kaynakça vb.) sunumlarını geliştirmek üzere bilgilendirileceklerdir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders değerlendirmede, yazma eserleri tanıma, yazma eseri oluşturan malzemeleri tanıma, koruma ilkeleri, restorasyon öncesi işlemler, tahribata li eserlerin restorasyon işlemler gibi uygulamalı çalışmaların yanı sıra, teorik bilgilerde sınavla değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Uygulama dosyası , araştırmalarının sunumu ve derse katılım oranları da 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. Araştırma konusu belirlenen öğrenci konunun işleneceği günde araştırma konusu hakkında sunum yapar aktif olarak derse katılım sağlar. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tulin.adanir@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 09:00/12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|