DERS ADI

: Mimari Bezeme Konservasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 3007 Mimari Bezeme Konservasyonu ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Tezhip
Tezhip Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öncelikli olarak mimaride yer alanlar olmak üzere, bezemelerin konservasyonları (koruma uygulamaları) için gerekli olan proje ve uygulamaları teknik, malzeme, kuram ve kural bilgileri ile öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimaride yer alan bezemelerin Konservasyonu için gerekli olan kuralları, temel kavramları öğrenmesi ve uygulayabilmesi,
2   Konservasyon çalışmalarında yapılmakta olan proje ve uygulama tekniklerini alan analizleri ve ana hatlarıyla öğrenmesi ve kullanabilmesi,
3   Konservasyon çalışmalarında uygulanmakta olan malzeme ve üretim tekniklerini öğrenerek uygulama yapabilme becerilerinin gelişmesi,
4   Konservasyon çalışmalarında uygulama aşamalarını doğru tanımlayabilmesi ve uygulayabilmesi,
5   Koruma ve uygulama aşamalarının tamamını teknik raporlar ve çizimler ile belgeleyebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konservasyon ile ilgili bilgi, arşiv belge çalışmaları, kültürel bağlamda düzenleme çalışmaları
2 Konservasyonu yapılacak olan yapı bezemeleri ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları
3 Konservasyon proje konusunun analizlerinin yapılması
4 Konservasyon proje verilerinin düzenlenmesi
5 Konservasyon proje belgeleme çalışmaları ve raporların düzenlenmesi
6 Koruma ve onarım proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları
7 Konservasyon proje uygulama ve restorasyon tekniklerinin belgelenmesi
8 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
9 Farklı disiplinler ile ortak çalışma programı uygulamaları
10 Koruma ve onarım ile ilgili detay tasarımlarının projelendirilmesi
11 Koruma ve onarım ile ilgili detay tasarımlarının projelendirilmesi
12 Koruma ve onarım proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
13 Koruma ve onarım proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
14 Koruma ve onarım proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Sibel ÖZEL, Alkım Yayınları, İstanbul, 1998
Tarihsel Çevre Koruma Politikaları Ankara, Mehmet TUNÇER, Kültür Bakanlığı Kültür Eserleri, Ankara, 2000
Osmanlı İmparatorluğu Mimarisi, Kültür Bakanlığı Yayını, İstanbul, 1998
Tüba Kültür Envanteri Dergileri, Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, İstanbul 2004
Restorasyonlar Projeler Kitaplar, D Aronco, İstanbul Araştırmaları Enstitüsü Katalogu, İstanbul, 2006
Klasik Yapı Detayları, Fatin ULUENGİN, Yem Yayınları, İstanbul, 1971
Orta Çağ Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, Selçuk MÜLAİM, Kaknüs Yayınları
Mimaride Rönesans ve Barok, Betül BAKIR, Nobel Yayın, 2003
İzmir İl Kültür Müdürlüğü Kültür Envanterleri, İzmir, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


1. Öğretim üyesi öğrencileri, Mimaride yer alan bezemelerin korunmaları için gerekli olan kural ve kavramları öğrenme ve uygulayabilmeye, koruma çalışmalarını araştırarak ve izleyerek, analiz çalışması yapmaya yönlendirir. Elde edilen verileri düzenleyebilme, temel kavramları öğrenebilme ve hatasız uygulayabilmesi için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi Konservasyona yönelik proje haline getirmesi için yönlendirir.
2.Koruma çalışmaları öncesi yapılması gereken analiz çalışmasının kavraması, uygulama teknikleri ile birlikte öğrenilmesi ve kullanabilmesi, malzemeleri ve onarım tekniklerini de öğrenerek yapı üzerinde uygulayabilecek birikimde olmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
3.Koruma çalışmalarında uygulama aşamalarını doğru öngörmesi, uygulayabilmesi ve farklı disiplinler ile ortak proje çalışması yürütebilmesi, dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 EKZ Eskiz
2 UGG Uygulama
3 PRR Proje
4 BSN Başarı Notu EKZ * 0.10 + UGG * 0.40 + PRR * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri



Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, çözüm önerilerinin uygunluğu, konservasyon öngörülerinin birbirini tamamlar nitelikte olması ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek bezeme konservasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.



Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin % 70 inene katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Her türlü tarihi eser Vandalizm girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Proje ve ödevler teslim tarihi dışında değerlendirmeye alınamaz ya da tam puan üzerinden değerlendirilemez

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri




Mesai saatleri içinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 10 1 10
Sunum Hazırlama 2 3 6
Alan/saha çalışması 2 4 8
Tasarım Projesi 1 10 10
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.155455
ÖK.254445555
ÖK.34545
ÖK.44455545
ÖK.54455455