Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tezhip |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. GÜL GÜNEY ZİNCİR |
Dersi Alan Birimler |
Tezhip |
Dersin Amacı |
Tezhip sanatında kullanılan klasik, halkar, barok rokoko üsluplarının çizim ve boyama tekniklerinin 5x5 veya 10x10 cm alanlar içinde uygulanması, zencerek, rumi, bulut,yarı üsluplaştırılmış veya naturalist çiçekler vb gibi Türk tezhip sanatında kullanılan motiflerin iç pervaz kompozisyonlarında serbest ve simetrik olarak kullanımının öğretilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Zeren Tanındı: Kitap ve Tezhibi, Osmanlı Uygarlığı, Ankara 2004, s.865-891 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste Türk tezhip sanatında kullanılan tekniklerin ve tezhip sanatında kullanılan üslupların çizim ve boyamam teknikleri kağıt üzerine uygulanarak ortaya konulacaktır. Farklı üsluplardan slaytlar eşliğinde örnekler gösterilecektir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Yıl içinde öğrencinin dersin özünü derste kavrayabilmesi maksadıyla ilgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve ayrıca tezhip tasarımın ana ilkeleri olan malzeme tanıtımı, kullanımına yönelik teknik bilgi gibi konuların iyi kavranabilmesi ve bunların kağıt üzerinde uygulanmasına yönelik çalışmalar yapılması. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tezhip Anasant Dalı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Belli bir zaman yoktur. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|