Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tezhip |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. FİLİZ ADIGÜZEL TOPRAK |
Dersi Alan Birimler |
Film Tasarımı ve Yönetmenliği Bölümü |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; İslamiyet in kabulünden sonra, Anadoluda Türklerin bulunduğu coğrafyada ortaya çıkan sanatın dönemler ve üsluplara göre tarihi gelişimi hakkında bilgi vererek, Geleneksel Türk Sanatları kavramını tarihsel ve güncel bağlamda tartışmak ve buna bağlı sanatsal üretimleri değerlendirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Oleg Grabar; İslam Sanatının Oluşumu, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2000. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Kuramsal bilgilerin anlatıldığı ve konuyla ilgili görsel sunumların öğretim üyesi tarafından yapıldığı bu derste, derse katılım önemlidir. Öğrencinin ders sırasında sorulan sorulara verdiği yanıtlar ve ders sonunda yapılan tartışmalara olan katılımı gözlemlenecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca oluşturacağı kuramsal ve görsel kaynakça da göz önünde tutulacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Arasınav ve final sınavları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Derse katılım %70 oranında zorunludur. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersle ilgili teorik bilgiler sözlü ve yazılı biçimde öğrenciye aktarıldıktan sonra, ders notları öğrenciye verilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
filiz.adiguzel@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|