DERS ADI

: Tekstil Ürünleri Restorasyonu I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HKS 3003 Tekstil Ürünleri Restorasyonu I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. GONCA KARAVAR

Dersi Alan Birimler

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Öğrencilere, koruma uygulamaları kapsamında, örnek bir belgeleme çalışması yaptırmak ve restorasyonu yapılacak halının restorasyon sürecinin planlanmasını ve restorasyonda kullanılan teknikleri öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Restorasyonu düşünülen bir halının belgeleme aşamasında teknik analizini yapabilmeleri,
2   Halının eksik bölümünü tasarımsal açıdan tamamlayarak restitüsyonunu yapabilmeleri,
3   Restitüsyonda kullanılan teknikleri uygulayabilmeleri,
4   Restitüsyonu yapabilecek bir bilgisayar programını kullanabilmeleri,
5   Yaptıkları restitüsyon çalışmasını etkin bir şekilde sunabilmeleri,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriğinin genel tanıtımı
2 Seçilen bir halının belgeleme çalışmasının yapılması
3 Kaynakça taraması
4 Halının kimlik bilgilerinin tespiti ve teknik analizinin yapılması
5 Halının genel durumu ile ilgili rapor ve dosya hazırlığı
6 Halının eksik olan kısmının tamamlanabilmesi için 3 farklı teknikte restitüsyon çalışmasının yapılması
7 Restitüsyon çalışmasına devam
8 Restitüsyon çalışmasına devam
9 Restitüsyon çalışmasına devam
10 Restitüsyon çalışmasına devam
11 Restitüsyon çalışmasına devam
12 Restitüsyon çalışmasına devam
13 Restitüsyon çalışmasına devam
14 Restitüsyon çalışmasına devam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peter STONE: Oriental Rug Repair.
Tekstil restorasyonu alanında faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş ve işletmelerin web siteleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Hedef derse öğrenci katılımını maksimum seviyede sağlamaktır. İlk derste öğrencilere dersin 15 haftalık programı tanıtılır. Konu ile ilgili literatür taramasının yanı sıra alanla ilgili yurt dışı çalışmalar, kurum, kuruluş ve işletmeler incelenir. Daha sonra restorasyon çalışmasının en önemli ayaklarından birini oluşturan belgeleme süreci, seçilecek örnek bir dokuma üzerinde çalışılarak uygulamalı olarak öğretilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin birer araştırma konusu hazırlamaları istenecektir ve bir proje çalışması yapılacaktır. Bu iki çalışmadan alacakları notlardan öğrenci geçme notu hesaplanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Hem araştırma konusu hem de proje çalışması 100 tam not üzerinden değerlendirilecektir. , Araştırma konusundan alınacak notun %40 ı, proje çalışmasından alınacak notun %60 ı geçme notunu belirleyecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu %80 dir. Dönem bitmeden, son 15 gün içinde öğrencilerin devam durumunu gösteren liste panolarda ilan edilecek, devamsızlıktan kalan öğrencinin proje çalışması değerlendirmeye alınmayacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Öğrenciler bir sonraki derse hazırlıklı gelir. Öğrencinin raporlu olması durumunda bu günler öğrencinin devamsızlığından sayılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gonca.karavar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5