Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. BAHADIR ÖZTÜRK |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Bu derste, tekstilde kullanılan geleneksel veya alternatif malzemeler ve tekniklerle yer yaygısına uygun farklı tekstil yüzeyleri elde etmek için öğrencinin yaratıcılığını zorlamak ve yenilikçi ürünler geliştirme sürecini yaşaması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Berkıs Balpınar Acar; Kilim - Cicim - Sumak ( Türk Düz Dokuma Yaygılar), Ceren Yayınları, 1982. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersin teotik kısmı öğretim üyesi tarafından kendi derlediği ders notlarına göre aktarılır. Öğrenciler bu teorik bilgilere göre uygun olduğunu düşündükleri malzeme, teknik ve tasarımlar üzerine ders ve ders dışında çalışmalar yaparlar. Bu çalışmalar her ders toplu olarak değerlendirilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin derse katılımı, ders içi ve dışı çalışma performansı öğretim üyesinin kanaatine göre %40, projenin başarısı %60 olarak değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Ders atölye çalışması ağırlıklıdır. Derse %80 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
bahadir.ozturk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Özel bir görüşme günü yoktur. Öğrenci ihtiyaç duyduğunda öğretim üyesi ile iletişime geçebilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|