DERS ADI

: Mesleki Şekillendirme I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HKK 1003 Mesleki Şekillendirme I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. BAHADIR ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; dört yıllık lisans eğitiminde geleneksel tekstil sanatları ve tasarımı ile ilgili derslere hazırlık olmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin yapacağı işi ve özelliklerini öğrenmesi
2   Geleneksel tekstil sanatlarının genel özelliklerini bilmesi
3   Tasarımcı olmak için gerekli altyapı hakkında bilgi sahibi olması
4   Üç boyutlu bir nesneden motif oluşturabilmesi
5   Kendi ürettiği motiflerden kompozisyonlar oluşturabilmesi
6   Geleneksel tekstillerde kullanılan motifler ve komposizyonlar hakkında genel bilgi sahibi olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel Türk Sanatları içinde Halı, Kilim ve Eski Kumaş Desenleri Anasanat Dalı'nın yeri
2 İzmir Etnografya Müzesi gezisi
3 El sanatı, endüstriyel üretim ve sanat üretimleri arasındaki farklar
4 Tasarım nedir, tasarımcı kimdir ve tasarımcının sahip olması gereken özellikler nelerdir
5 Bir motifin ortaya çıkışı ve tarihsel süreçte kullanım örnekleri
6 Geleneksel tekstil ürünlerinden örnekler
7 Tekstil tasarım ürünlerinden örnekler
8 Vize
9 Motif oluşturma (proje başlangıç)
10 Raport desen oluşturma
11 Bordür deseni oluşturma
12 Simetrik kompozisyon oluşturma
13 Serbest kompozisyon oluşturma
14 Proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Keith Hagan, The Complete Pattern Library,
Peter Phillips-Gillian Bunce, Repeat patterns
Marypaul Yates, Tekstiles-A Handbook For Designers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin teorik bölümü, öğretim üyesi tarafından öğrenciyle etkileşimli bir biçimde, ders notları, kitaplar ve slaytlar eşliğinde sunulur. Uygulama çalışmaları, öğretim üyesinin konu hakkında verdiği teknik bilgi sonrasında atölye ortamında gerçekleştirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + PR * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vizede, derste teorik olarak verilen bilgiler, projede ise uygulama çalışmalarında öğrencinin gösterdiği performans değerlendirilir.
Proje değerlendirmesinde öğrencinin derse katılımı ve sınıf içi ortak çalışmalarda uyumlu olması da dikkate alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Vizede öğrencinin alanına ilişkin temel teorik bilgileri, proje çalışmasında uygulamalardaki başarısı değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse % 80 devam zorunludur. Atölye çalışması ağırlıklıdır. Özellikle tasarım uygulamaları ders süresi içerisinde tamamlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahadir.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belli bir görüşme günü yoktur. Öğrenci ihtiyaç duyduğunda öğretim üyesi ile iletişime geçebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 2 16
Sunum Hazırlama 5 2 10
Tasarım Projesi 5 2 10
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.12252352
ÖK.22252352
ÖK.3442543333
ÖK.44342523332
ÖK.544455355233
ÖK.6