DERS ADI

: Epigrafiye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HAT 2003 Epigrafiye Giriş ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Eski Yazı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZKAN BİRİM

Dersi Alan Birimler

Hat Sanatı
Eski Yazı

Dersin Amacı

Öğrenciye, Epigrafi hakkında bilgi verme ve kitabe okuyabilecek seviyeye çıkartma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Epigrafi hakkında genel bilgiye sahip olur.
2   Epigrafi terimlerini bilir.
3   Epigrafinin diğer bilimlerle ilişkisini kavrar.
4   Yazı çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur.
5   Rık'a ile yazılmış metinleri okur.
6   Sülüs ile yazılmış levha, kitabe ve metinleri okur, analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Epigrafi nedir neyi inceler
2 Epigrafi ile ilgili terimler
3 Epigrafi'nin diğer bilimlerle ilişkisi
4 Epigrafi'nin kullanım alanları
5 Aklam-ı Sitte ve diğer yazı çeşitleri
6 Kitabelerde kullanılan yazı türleri
7 Sülüs yazı ve genel özellikleri
8 ARA SINAV
9 Nesih yazı ve genel özellikleri
10 Rik'a yazı ve genel özellikleri
11 Sülüs ile yazılmış basit kitabeleri okuma
12 Nesih ile yazılmış basit kitabeleri okuma
13 Rik'a ile yazılmış basit kitabeleri okuma
14 Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mahmut Yazır, Eski Yazıları Okuma Anahtarı, İstanbul 1942.
Ahmet Uğur, Epigrafi- Paleografi, Kayseri 1994.
Mübahat Kütükoğlu, Osmanlı Belgelerinin Dili
Cahit Baltacı, İslam Paleografyası, İstanbul 1989.
Yardımcı kaynaklar:
Süleyman Berk, Zamanı Aşan Taşlar, İstanbul 2006.
Ali Alpaslan, Osmanlı Hat Sanatı Tarihi, İstanbul 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, araştırma, tanıma, anlatma, yorumlama, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse, ders planına göre ilgili konunun teorik anlatmı ve varsa görsellleri ile başlanır. Dersin başlama saatinden 20 dakika sonra gelenler, derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her dersin sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu, çalışma - araştırma konusu olarak öğrenciye verilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozkan.birim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.155554555534
ÖK.25343533
ÖK.353535534
ÖK.4354544
ÖK.54435455
ÖK.6543553534