Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Eski Yazı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. AYNUR MAKTAL |
Dersi Alan Birimler |
Hat Sanatı |
Dersin Amacı |
Hat sanatı özellikle edebi eserleri incelendiğinde, Celi Talik yazı çeşidinin çok fazla uygulama alanı olduğu görülmektedir. Levha geleneği dini ve sivil mimaride sıkça kullanılmış ve sabit yazıları ise taş, ahşap, metal, kumaş gibi farklı malzemeler üzerinde farklı disiplinleri uygulandığı örnekler incelenecektir. Celi yazı yazma geleneği zamanla farklı bir disiplin olarak gelişip hattatlar arasında ekol olunacak mertebeye ulaşmıştır. Türk karakterini kazandırmış ekollerden birinin Celi Talik eserlerinin kavranması kavratılması çalışılması harf anatomilerinin, hurufat meşklerinin ve mürekkebat meşklerinin bünyesindeki estetik öğelerin öğrenilmesi ve yeni tasarımlar yapabilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Mahmut Bedreddin Yazır Kalem Güzeli I, II, Ankara 1981; 157s. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste çalışılacak yöre ilgili literatür ve görsel malzeme taramasından sonra hat sanatı ile ilgili yazım teknik ve becerisini gösterebileceği özgün tasarımlar yapılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Proje çalışması ve sunum performansı ayrı ayrı 100 tam puan değerlendirilecektir. Proje notunun %60 ı, performansın %40 ı geçme notunu belirleyecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunluluğu %80 dir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aynur.maktal@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|