DERS ADI

: Epigrafi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HAT 2004 Epigrafi ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Eski Yazı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖZKAN BİRİM

Dersi Alan Birimler

Hat Sanatı
Eski Yazı

Dersin Amacı

Öğrenciye, Epigrafi hakkında bilgi verme ve kitabe okuyabilecek seviyeye çıkartma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel olarak yazı çeşitlerini bilir.
2   Kitabe çeşitlerini öğrenir.
3   Kitabelerin içeriği hakkında bilgi sahibi olur
4   Sülüs kitabeleri okuyabilir.
5   Ta'lik kitabeleri okuyabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel olarak İslam medeniyetinde yazı çeşitleri
2 İslam medeniyetinde karşımıza çıkan Kitabe çeşitleri (inşa, tamir vb.)
3 Kitabelerin dil ve yazı türleri açısından özellikleri
4 Kitabelerin içerik açısından özellikleri
5 Kitabelerin malzeme açısından özellikleri
6 Kitabelerdeki yazı dışındaki unsurlar
7 Kaligrafik özellik taşıyan kitabeler
8 ARA SINAV
9 Basit sülüs yazılı kitabe okuma
10 Girift sülüs yazılı kitabe okuma
11 Girift sülüs yazılı kitabe okuma
12 Talik yazılı kitabe okuma
13 Seçme kitabe okuma
14 Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mahmut Yazır, Eski Yazıları Okuma Anahtarı, İstanbul 1942.
Ahmet Uğur, Epigrafi- Paleografi, Kayseri 1994.
Cahit Baltacı, İslam Paleografyası, İstanbul 1989.
Süleyman Berk, Zamanı Aşan Taşlar, İstanbul 2006.
Ali Alpaslan, Osmanlı Hat Sanatı Tarihi, İstanbul 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse, ders planına göre ilgili konunun teorik anlatmı ve varsa görsellleri ile başlanır. Dersin başlama saatinden 20 dakika sonra gelenler, derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her dersin sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu, çalışma - araştırma konusu olarak öğrenciye verilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozkan.birim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.122222
ÖK.232232
ÖK.343222
ÖK.421233
ÖK.513121