DERS ADI

: Çini Desen Tasarlama II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 3002 Çini Desen Tasarlama II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Çini Tasarımı ve Onarımı
Eski Çini Onarımları
Tekstil ve Moda Tasarım
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Çini desenlerinin türlerini ve dönemlerini anlatmak çini motiflerden yararlanarak yeni çini desen tasarımlarının yapılmasını amaç edinmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çini desenlerin motiflerini öğrenebilmesi
2   Çini desen türlerini öğrenebilmesi
3   Çini desenlerin çizimlerini bilebilmesi
4   Çini desenlerinin yeni çini desen kompozisyonlarını çözebilmesi
5   Yeni çini desen tasarımları yaparak alanında teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilmesi, beklenmektedi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çini desen türlerinin dönemleri
2 Kütahya Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
3 Kütahya Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
4 Kütahya Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
5 Kütahya Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
6 İznik Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
7 İznik Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
8 İznik Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
9 İznik Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
10 İznik Çini Desenlerinde motif ve kompozisyon özellikleri
11 Ara sınav.
12 Yeni Desen tasarımları
13 Yeni Desen tasarımları Dosya sunum, genel değerlendirme
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nurhan ATASOY-Julian RABY; İznik, 1989
Yadigar-ı Kütahya , Sadberk Hanım Müzesi Yay.
Yardımcı kaynaklar:
Doğan KUBAN; Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İst.2002, YKM Yay.
İslam Sanatının Üç Başkenti, 2008, Sakıp Sabancı Müz.Yay.

Diğer ders materyalleri:
Çizim alet ve gereçleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Bu ders hem kuramsal hem uygulamalıdır. Derste çini motiflerinden yeni desen kompozisyonlarını kağıt üzerinde çizerek üretimde kullanılacak duruma nasıl getirebileceği öğretilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + DKL * 0.20 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + DKL * 0.20 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, teorik konularda önceden verilen ve derste işlenen ders notları üzerinden bir ara sınav ve final yapılması planlanmaktadır. Ayrıca yeni tasarladığı çini motif ve kompozisyon çizimlerinden oluşan bir dosya oluşturularak değerlendirilmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri


Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Çizimlerden oluşan dosyanın sunumu da, 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Program dahilinde belirlenecek

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 2 2 4
Final Sınavına Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 2 10
Sunum Hazırlama 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1453
ÖK.2222
ÖK.343443
ÖK.4455
ÖK.53234