DERS ADI

: Uzmanlık Projesi ( Çini Teknolojisi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 4061 Uzmanlık Projesi ( Çini Teknolojisi) SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ATİLLA CENGİZ KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Çini Tasarımı ve Onarımı
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Öğrencilere, uzmanlaşmak istedikleri alanda, sanatsal çalışmalarına akademik düzeyde destek olmak ve Diploma Çalışması dersine ilave olarak tasarım ve uygulama çalışmaları yaptırmaktır.Ayrıca Geleneksel çini sanatımızın bugünkü durumunu göz önüne alarak, üretim yapan atölyelerin sorunları değerlendirilip sorgulamak ve çözüm önerileri getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ve üretim sürecinde problemleri çözebilmesi
2   Eğitim sürecinde elde ettiği bilgileri yetkinliğe dönüştürebilmesi
3   Yeni üretim metotlarını kendi alanına taşıyabilmesi
4   . Ürettiği yeni form ve desenleri sunabilmesi
5   . Teknolojik olanakları kendi alanında kullanabilmesi, beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel çini sanatının bugünkü durumu
2 Üretim yapan atölyelerin sorunları
3 Üretim yapan atölyelere çözüm önerileri
4 Tasarım önerileri
5 Tasarım önerileri
6 Form önerileri
7 Form önerileri
8 Form önerileri
9 Form önerileri
10 Günümüz anlayışına uygun yeni tasarımlar
11 Ara sınav.
12 Günümüz anlayışına uygun yeni tasarımlar
13 Tasarım yapılan ürünlere sunum önerileri
14 Tasarım yapılan ürünlere sunum önerileri , Sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Ana kaynak:
Nurhan ATASOY-Julian RABY; İznik, 1989
Yadigar-ı Kütahya , Sadberk Hanım Müzesi Yay.
Yardımcı kaynaklar:
Doğan KUBAN; Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, İst.2002, YKM Yay.
İslam Sanatının Üç Başkenti, 2008, Sakıp Sabancı Müz.Yay.

Diğer ders materyalleri:
Çeşitli seramik üretiminde kullanılacak alet ve gereçler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Bu ders hem kuramsal hem uygulamalıdır. Derste kuramsal konularda bilgi verilerek kaynaklar tanıtılacak, uygulamalı alanda ise yeni tasarımları yapması için öğrenciye serbest zaman verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, teorik konularda önceden verilen ve derste işlenen ders notları üzerinden bir ara sınav ve final yapılması planlanmaktadır. Ayrıca tasarımları ve üretimleri sunulan çalışmaları değerlendirilmeye alınacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Yeni tasarım ve üretimlerinin sunumu da, 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

atilla.kilic@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 8 16
Laboratuvar defteri hazırlama 2 4 8
Tasarım Projesi 15 8 120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 262

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.145
ÖK.233
ÖK.3433
ÖK.4533
ÖK.553