DERS ADI

: Çini Tasarımı VI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 4002 Çini Tasarımı VI ZORUNLU 4 4 0 8

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları
Çini Tasarımı ve Onarımı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Osmanlı dönemi ve günümüze kadar süregelen çini sanatının , desen ve form anlayışından yola çıkarak , günümüzün estetik anlayışında Osmanlı dönemine göndermeler yapan yeni tasarımlar yapmak ,geleneksel üretim metotlarının dışında serbest üretim metotlarını değerlendirerek geçmişin izlerini bugünün sanat anlayışında sunabilmek temel hedef alınmıştır.Ayrıca günümüzde üretilen çinilerde değerlendirilerek yorum yapmaları sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı dönemlerini tanıyarak geçmişin izlerini farklı bir biçimde yorumlayabilmesi
2   Geleneksel form anlayışından farklı, tasarlayacağı yeni bir form anlayışını uygulayabilmesi
3   Geleneksel üretim teknikleri dışında farklı üretim tekniklerini uygulayabilmesi
4   Bugünün estetik anlayışını tasarımında yansıtabilmesi
5   Yaptığı tasarımları sergileme sunma ve yorum yapabilme becerisine sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Osmanlı döneminin tarihsel süreçte değerlendirilmesi.
2 Osmanlı dönemi çini desen ve form anlayışı.
3 Tasarım konusunun belirlenmesi ve tasarım süreçleri.
4 Tasarım eskiz aşamaları.
5 Eskiz aşamaları.
6 Eskiz aşamaları.
7 Eskiz aşamaları.
8 Eskiz aşamaları.
9 Belirlenen tasarımın üretim aşamaları.
10 Üretim çalışmalarına devam edilmesi ve sunum dosyasının hazırlık çalışmaları.
11 Üretim aşamaları.
12 Üretim aşamaları.
13 Üretim aşamaları.
14 Üretimi yapılan çanakların orijinal form ve boyutlarına göre seçimi ve renk denemelerinin sunumu için gerekli düzenlemelerin yapılması.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ATASOY,Nurhan-RABY,Jullian; İznik Seramikleri,1989

Diğer ders materyalleri: Çamur, Tornası Alçı tornası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste en önemli süreç araştırmadır. Hem geçmiş dönemlerin izlerini hem e bu güne ait estetik değerleri araştırarak bolca tasarım yapmaları gerekmektedir. Yapılan tasarımlar netleştikten sonra üretim şeması çıkartılarak derste tartışılacaktır. Öğrenciler yaptıkları kütüphane araştırmaları sonucunda konuya ilişkin teorik ve görsel bulgularını hem derste paylaşacak hem de araştırma dosyasında sunmak üzere hazırlayacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + DKL * 0.20 + ODV * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olmasına rağmen ara sınav ve final sınavı yapılmayacaktır. Yerine yıl içinde yaptıkları araştırma ve uygulamalardan ve yıl sonunda jürili bir değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Proje değerlendirmesi öğrencinin yaptığı sunum, dönem sonunda jüri tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.




Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 4 60
Uygulama 15 4 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Sunum Hazırlama 5 2 10
Laboratuvar defteri hazırlama 15 3 45
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 205

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15221
ÖK.242225
ÖK.3552
ÖK.44551
ÖK.54421