DERS ADI

: İÇ MEKAN TEKSTİLLERİNDE ESTETİK VE ÜRÜN GELİŞTİRME II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6128 İÇ MEKAN TEKSTİLLERİNDE ESTETİK VE ÜRÜN GELİŞTİRME II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Tekstil tasarımcısı olarak tasarım olgusunun bütün düşünülmesini sağlamak ve koleksiyon hazırlamadan ürün sunumuna kadar tasarımcının çözüm üretmesini desteklemeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İç mekan tekstilleri alanlarında ve belirlenen projeler doğrultusunda, moda eğilimleri, sektöre yönelik gereksinimler dikkate alınarak farklı koleksiyonlar hazırlayabilmek,
2   İç mekan tekstillerine yönelik kumaşlar ve ürünler tasarlayabilmek, ürün analizi yapabilmek ve ürün geliştirebilmek,
3   Tasarımlarında yaratıcı, yenilikçi ve estetik boyutta, seçtiği konu bütünlüğünde renk, biçim ilişkisi kurabilmesi,
4   İç mekan tekstillerine yönelik tasarım, sanat ve kültürel bilgi birikimine sahip olmak,
5   Tasarım sürecinden endüstriyel üretime geçiş sürecini değerlendirebilmek ve alanıyla ilgili problem çözme becerisini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İç Mekan tekstilinde tasarım ve ürün geliştirmeye yönelik projenin ve araştırma konularının belirlenmesi
2 Ürün grubu ve tasarım temasının belirlenmesi
3 Ev tekstili tasarımını etkileyen faktörler - Eskiz çalışması
4 Ev tekstilinde renk olgusu - Eskiz çalışması
5 Eskiz çalışması
6 Eskiz çalışması
7 Eskiz çalışması
8 Eskizlerin değerlendirilmesi, 4 adet ana tasarımın belirlenmesi
9 Tasarım Çalışmalarına Geçiş
10 Tasarım Çalışması
11 Ana tasarım çalışmaları, uygulama çalışmalarına geçiş
12 Ana tasarım çalışmaları, uygulama çalışmalarına hazırlık
13 Uygulama çalışmaları
14 Proje/ödev teslimi ve sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar.
WHITON, Sherrill - ABERCROMBİE,Stanley, İnterior Design Decoration, Pearson Education İnc. New Jersey, 2002
.WHITON,Sherrill, Element of İnterior Design and Decoration, JB. Lippincott Company, Philadelphia,1996
.ROCKOW, H.Kory, ROCKOW Julius, Creative Home Decorating, H.S.Stuttman Company, Publishers, New York,1963
.BROWN, Erica, Sıxty Years of İnterior Design, Viking Press, New York, !982
.MASSEY, Anne, İnterior Design of The 20 th Century, Thames and Hudson,London,1990
.FRIEDMANN, Arnold, PİLE,John,WILSON, Forrest, İnterior Design, ELSevier Publishing Company, New York,1970
-PİLE, Joh,. Interior Design, Harry N. Abrams Inc. Pubishiers1995,New York
-RÜEGG, Arthur, Swiss Furniture and İnterior in the 20 th Century, Stiftung Good Goods, İtaly,2002
-HARLİNG, Amanda ,Homes and Gardens Library of İnteriors, Living Rooms, Pavillon, London, 1996
-GİBBS Jenny A Handbook For İnterior Designers, The Bath Press, London, 1995

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır.
Proje teması görsel ve yazılı araştırılıp, tasarıma kaynaklık oluşturacak materyaller seçilecektir. Eskiz aşaması sonucunda ürüne yönelik tasarımlar oluşturulup, içinden seçilen tasarımlardan bazıları atölye koşullarında tekstil teknik ve yöntemleri ile ürüne dönüştürülecektir. Tasarım süreci içersinde sınıf katılımıyla birlikte her öğrenci için her türlü fikir herhangi bir önyargı olmadan dile getirilerek yeni fikirlerin ortaya çıkması sağlanır.
Uygulamalar
Öğretim elamanı öğrencilerin tasarım, üretim aşamasında yaratıcılığı artıran deneysel uygulamalara önem vermektedir. Bununla birlikte üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle, tasarımlarda yaratıcılık, buluş, yenilikçi yaklaşım, seçilen çıkış noktası ile paralellik, tasarımların seçilen ürün grubuna uygunluğu, tasarımdan üretime geçişte seçilen malzemelerin, tekniğin, uygunluğu, ortaya çıkan ürünün tasarımla uygunluğu ve seri üretimde uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır. Ödev ve sunum da değerlendirme de yer alacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Ödev/Sunum: % 40
Proje : % 60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı, 12-13

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 4 4 16
Tasarım Projesi 14 4 56
Proje 1 4 4
Ödev-Sunum 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555555
ÖK.2555555555
ÖK.35555555
ÖK.455
ÖK.555555