DERS ADI

: TOPLUMSAL YAPI VE MODA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6129 TOPLUMSAL YAPI VE MODA SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ CEMAL MEYDAN

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Moda kavramı, ilkeleri, toplumsal yapı açısından moda tanımları, modanın toplumsal kaynakları ve etkileri, toplumsal yapılar ve moda ilişkisini öğretmeyi amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumsal Yapı ve Moda kavramları, ilkeleri, tanımları ile ilgili bilgi sahibi olmak.
2   Toplumsal Yapı ve Moda ile ilgili kültürel bilgi birikimine sahibi olmak.
3   Çağdaş moda evriminde temel kaynaklar ve etkenler ile ilgili bilgi sahibi olmak.
4   Toplumsal Yapı ve Moda ilişkisini içeren bir konu üzerine bilimsel araştırma yapmak ve sunabilmek.
5   Moda alanında analiz / yorum ve eleştiri yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toplumsal Yapı ve Moda kavramları, ilkeleri, tanımları
2 İnsanların Giyinme Nedenleri ve Giyimin Fonksiyonları
3 Moda ve Giyim Davranışlarında Etkili Bazı Kavramlar
4 Moda Döngüsü
5 Moda Süreçleri
6 Moda ve Modernite
7 Modernden Postmoderne Moda
8 Moda ve Meta Estetigi
9 Moda ve Kitle Üretimi
10 Moda ve Kitle Üretimi
11 Moda, Giyim ve Cinsellik
12 Moda ve Kitle İletişimi (Kimlik, Statü, Rol ve Moda)
13 Moda ve Ekonomi
14 Moda; Siyaset ve din

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar:
LEHNERT, Gertrud., A History of Fashion, Könemann, Germany. 2000
DAV_S. Fred., Moda, Kültür ve Kimlik, Çev: Özden Arıkan, Yapı Kredi Yayınları İstanbul, 1997
ONUR, Nur., Moda Bulasıcıdır, Epsilon Yay., _stanbul, 2004
WAGNER, Peter., Modernligin Sosyolojisi, (Ç. M. Küçük), Sarmal Yayınları, İstanbul, 1996
WILSON, Elizabeth., Adorned in Dreams Fashion and Modernity, I.B. Tauris and Co Ltd. London, 2003
YÜCEER Halime-ALTINAY, Hüsniye., Moda ve Tarihi. Gazi Üniversitesi, Ankara. 1992
ROBINS, Kevin., _maj Görmenin Kültür ve Politikası, Ayrıntı Yay.,İstanbul, 1999
ROWE, David., Popüler Kültürler, Çev: Mehmet Küçük, Ayrıntı Yay.,İstanbul, 1996
Mc REGOR, Craig., Pop Kültür Oluyor, Logos yay. İstanbul, 1990
MUTLU, Erol., Globallesme Popüler Kültür ve Medya, Ütopya Yay.,Ankara, 2005
MÜLLER, Harold., Kültürlerin Uzlasması, Çev: Ali Çimen, Timas Yay.,İstanbul, 2001
KUMAR, Krishan., Sanayi Sonrası Toplumdan Postmodern Topluma, (Ç. M. Küçük), Dost Kitabevi Yay., Ankara, 1999

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciye öğretim üyesi tarafından eğitim döneminin ilk haftası; araştırma konuları ve dersle ilgili kaynakça verilir. Öğretim üyesi dersi, farklı kaynaklardan hazırladığı ders notları ve görsel sunumları ile destekleyerek öğrencilere aktarır. Kalan 4 haftada öğrenciler araştırma konularını seminer şeklinde sınıfta sözlü ve/veya görsel olarak sunar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50 + BUT * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Değerlendirme Kriteri

1- Ödev/sunum notu
2- Final sınavı notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cemal.meydan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba, 12-13

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 14 3 42
Sunum Hazırlama 3 4 12
Final Sınavı 1 2 2
Ödev-Sunum 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1553
ÖK.25553
ÖK.355553
ÖK.4335
ÖK.555