Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ NEŞEM ERTAN AYATA |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında; 20. yüzyılda değişen takı kavramıyla birlikte gelişen sanatsal takıların incelenmesi, 21. yüzyıl sanatçı/ tasarımcılarının takı çalışmalarının ve gelişiminin incelenmesi ve öğrencinin bu bilgiler ışığında özgün bir takı koleksiyonu önerisi hazırlayabilmesi, bu koleksiyona göre deneysel malzeme ve üretim teknikleri kullanarak koleksiyonunu üretmesi amaçlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Phillips, Clare (2000). Jewels and Jewellery. London, V&A Publications |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders Kapsamında; |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Derse devam ve katılım azami önem taşır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin gerek sınav gerekse sunumlarda; destek, anlama ve/veya eleştiri amaçlı katılımları bireysel iletişim becerilerinin yanı sıra öz saygılarını pekiştirerek sıra dışı yaklaşımlar kurgulayabilmelerine zemin yaratmaktadır. Bu koşullar ders sırasında deneyimlenmekte ve önceden bildirilen ve hazırlanılmış materyal üzerinden gerçekleşmekte olduğundan ödev teslimi, devam ve katılım azami önem taşımaktadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
nesem.ertan@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12:30-13:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|