DERS ADI

: MODA AKSESUAR ÜRÜN TASARIMINDA INOVASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 5176 MODA AKSESUAR ÜRÜN TASARIMINDA INOVASYON SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ÖZNUR ENES

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

21. yy'ın en önemli rekabet stratejilerinden biri olan inovasyon kavramından yola çıkarak, tasarıma dayalı inovasyon bağlamında doğrudan teknolojiye bağlı olmayan yenilik kavramını, yeni urun geliştirme sureçleriyle kesiştirerek yenilikçi ürünler tasarlamayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım ve inovasyon arasındaki ilişki hakkında bilgi edinme
2   Ürün geliştirme kavramını moda aksesuar ürün tasarımına yönelik irdeleyebilme
3   Güncel, tasarım ve uygulama odaklı yenilikçi çözümler üretmeyi başarabilme
4   Yerel ve küresel pazarın ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler sunabilme
5   Çevreye duyarlı, insan-merkezli tasarımları üretme becerisini kazanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnovasyonun tanımı, değişim süreci içerisindeki evrimi. Moda aksesuar Ürün tasarımında kullanıcı gereksinimlerinin etkisi II.Proje Çalışması ve veri araştırması
2 İnovasyon kavramı içerisinde tasarıma bağlı inovasyon ve teksnolojiye bağlı inovasyon olgusunun incelenmesi. Bu bağlamda yeni teknolojiler ve kullanım alanları
3 Moda aksesuar ürün tasarımının evriminde gereksinim ve fayda arasındaki ilişkinin aktarılması
4 İnovasyon sürecindeki katma değer unsurları içinde tasarımın yeri
5 Teknolojik değişim, tasarımın gelişimi, tasarım inovasyonu kavramlarının ve ilişkilerinin incelenmesi
6 Tasarım pratiğinde teknolojilerin uyarlanması teorileri
7 I.Proje Çalışması ve veri araştırması
8 I.Proje Çalışması eskizlerinin inovasyon niteliği yönünden değerlendirilmesi
9 I.Proje Çalışmasının tasarım, teknik ve uygulama çalışmaları
10 I.Proje Çalışmasının sunumu ve değerlendirilmesi
11 II.Proje Çalışması eskizlerinin inovasyon niteliği yönünden değerlendirilmesi
12 II.Proje Çalışmasının tasarım, teknik ve uygulama çalışmaları
13 II.Proje Çalışmasının sunumu ve değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İnovasyon, Harward Business Review, Çev: Melis İnan, Optimist Yayınları
Yaratıcılık ve İnovasyon, Frans Johansson, Mediacat Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders bir dönem boyunca 2 proje (tasarım+uygulama) olarak yürütülür.
2. Projeler öğrencilerin tasarım konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirecek biçimde hazırlanır.
3.Proje deri ve yan malzemelerin kullanımını destekler.
4.Projenin açılımında; süreç, takvim, konsept, uygulama esasları yer alır.
5.Projenin süreci, araştırma, tasarım, uygulama olarak gerçekleşir.
6.Öğrenci her proje sonunda proje kapsamında gerekenleri jüriye sunar. Proje sürecini sözlü olarak aktarır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapma, doğru bilgiye ulaşma, derleme ve tasarım becerisi esas alınmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. Öğrenci, projeyi; tasarım ilkeleri projenin amacına, sürecine ve takvimine uygun biçimde yapma yükümlülüğüne sahiptir. Projeyi, derse katılımı gerçekleştirmek suretiyle başarıyla tamamlayan öğrenci geçer not alır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

oznur.enes@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 11:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 4 4 16
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155553555533535
ÖK.255553555533535
ÖK.355553555513535
ÖK.455553555533535
ÖK.555553555513535