DERS ADI

: YENİ MEDYA VE SİBER KÜLTÜR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTA 5105 YENİ MEDYA VE SİBER KÜLTÜR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MURTAZA TALHA ALTINKAYA

Dersi Alan Birimler

Film Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste teknolojik değişimle birlikte iletişim alanında çok fazla yer kaplayan yeni medya kavramı ve buradan doğan yeni toplumsal hareketler bağlamında siber kültür kavramı ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni Medya kavramının derinlemesine kavranması
2   Siber Kültür kavramının derinlemesine kavranması
3   Yeni Medya, Bilgi Toplumu, Yeni Toplum gibi kavramların arasındaki bağlantının Kavranması
4   Yeni Medya Platformlarının Tartışılması
5   Siber Kültür ve Ağ kültürlerinin anlaşılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş, Tanışma ve Ders Planı
2 Yeni Medya Nedir
3 Yeni Medya Nedir
4 Siber Kültür Nedir
5 Sosyal Ağlar ve Bloglar (Reddit, 4chan, eksisozluk vd)
6 Cyberpunk
7 Proje/Sunum/Rapor Hakkında Tartışma
8 Yeni Medya, Merkeziyetsizlik ve Siber Kültür
9 Örnek İncelemeler
10 Film İncelemesi
11 Sunum
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Andreas Hepp Medyatikleşen Kültürler, Dipnot Yayınları.
- Anthony Giddens Sosyoloji, Say Yayınları.
- Armand ve Michelle Mattelart İletişim Kuramları Tarihi, İletişim Yayınları
- Asa Briggs, Peter Burke Medyanın Toplumsal Tarihi, Kırmızı Yayınları.
- Baudrillard, Noam Chomsky, Neil Postman, Slavoj Zizek Kadife Karanlık-21.Yüzyıl İletişim Çağını Aydınlatan Kuramcılar, Su Yayınları.
- Benedict Anderson Hayali Cemaatler, Metis Yayıncılık
- Bilge Narin Gazetecilik 2.0: İnternet Gazeteciliğinde Hipermetinsellik, Gece Kitaplığı.
- Dan Laughley - Medya Çalışmaları: Teori ve Yaklaşımlar, Kalkedon, 2010.
- Gözde Dedeoğlu - Teknoloji, İletişim, Yeni Medya ve Etik, Sentez Yayınları., 2016.
- Pierre Levy Cyberculture, University of Minnesota Press, 2001.
- Fred Turner From Counterculture to cyberculture, University of Chicago Press, 2006
- Timothy Leary Chaos and Cyber Culture, Ronin Publishing; 20th Anniversary edition, 2014

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Öğrenciler derslere kaynak metinleri okuyarak ya da bu konuda yazılmış makale vb. kaynakları araştırarak gelmelidir.
- Sınıfta gerçekleşecek olan tartışmalara aktif bir biçimde katılmaları gerekmektedir.
- Son haftalarda gerçekleşecek seminer sunumları birlikte öğrencilerin kendi araştırma konuları diğer arkadaşlarıyla tartışmaları sağlanacaktır. Bu sebeple dersin ilk 8-10 haftasında öğrencilerin konu hakkında kapsamlı bilgiler edinmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 SEM Seminer
4 DKL DerseKatılım
5 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.30 + SEM * 0.30 + DKL * 0.10


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler derse katılımı, dönem sonunda hazırladığı sunum ve raporlar ve gerçekleştireceği seminer üzerinden değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi. M. Talha ALTINKAYA
talhaaltinkaya@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatini takip eden saatler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Makale Sunumu 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev Hazırlama 3 6 18
Sunum Hazırlama 3 6 18
Proje Final Sunumu 1 3 3
Final Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555555
ÖK.255555555555555
ÖK.355555555555555
ÖK.455555555555555
ÖK.555555555555555