DERS ADI

: Zihin Engellilere Beceri ve Kavram Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5545 Zihin Engellilere Beceri ve Kavram Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri beceri ve kavramlar, ve bu beceri ve kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir.
2   Öğretime hazırlık çalışmalarını ve becerilerini betimleyebilecektir.
3   Kavram ve beceri öğretimi ile ilgili temel kavramları betimleyebileceklerdir.
4   Öğrenmenin aşamaları açıklayacaktır.
5   Bir kavram ya da becerinin öğretiminde bu öğretim yöntem ve stratejilerini kullanarak öğretim süreci planlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
2 Öğretime hazırlık çalışmaları Öğrenmeye hazırlık becerileri
3 Öğrenmenin aşamaları
4 Kavram öğretimi
5 Kavram öğretimi
6 Kavram öğretimi
7 ARA SINAV
8 Beceri öğretimi
9 Yanlışız öğretim Ayrık denemelerle öğretim
10 Eşzamanlı ipucuyla öğretim Sabit bekleme süreli öğretim
11 İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim Aşamalı yardımla öğretim
12 Görsel destek sistemleri Videoyla model olma
13 Etkinlik çizelgeleri Doğrudan öğretim
14 Etkinlik temelli öğretim
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık. Alberto, A. A. ve Troutman, A. C. (1995). Applied behavior analysis for teachers. (4. baskı). New Jersey: Prentice-Hall. *Baker, L.B. & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. *Bricker, D., Pretti-Frontczak, K., & McComas, N. (1998). An activity-based approach to early ıntervention (2nd ed). Baltimore: Paul Brooks Pub. *Cavkaytar, A. (2005). Özel gereksinimi olan çocuklara özbakım ve ev içi becerilerinin öğretimi uygulamalı el kitabı. v

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.15544211
ÖK.25543211
ÖK.35543211
ÖK.45543211
ÖK.55543211