DERS ADI

: Özel Gereksinimli Bireylerde Gençlik ve Yetişkinlik Dönemi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5116 Özel Gereksinimli Bireylerde Gençlik ve Yetişkinlik Dönemi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Özel gereksinimli bireylerin gençlik ve yetişkinlik dönemi ve bu süreçte yaşanan değişimler hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda yapılan çalışmaları incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel gereksinimli bireylerin gençlik-yetişkinlik dönemleri sorunları ve çözümleri ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2   Özel gereksinimli bireylerin gençlik- yetişkinlik dönemleri sorunları ve çözümleri yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ergenlik dönemi: genel gelişim özellikleri
2 Ergenlik dönemi: genel gelişim özellikleri
3 Özel gereksinimli bireylerde ergenlik dönemine ilişkin sorunlar
4 Özel gereksinimli bireylerde ergenlik dönemine ilişkin sorunlar
5 Özel gereksinimli bireylerde yetişkinliğe geçiş
6 Özel gereksinimli bireylerde yetişkinliğe geçiş
7 Özel gereksinimli bireylerde yetişkinliğe geçiş
8 Ara Sınav
9 Özel gereksinimli bireylerde iş eğitimi ve meslek kazandırma
10 Özel gereksinimli bireylerde iş eğitimi ve meslek kazandırma
11 Özel gereksinimli bireylerde evlilik ve aile kurma
12 Özel gereksinimli bireylerde evlilik ve aile kurma
13 Özel Gereksinim bireylerin gençlik ve yetişkinlik dönemine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
14 Özel Gereksinim bireylerin gençlik ve yetişkinlik dönemine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
15 Özel Gereksinim bireylerin gençlik ve yetişkinlik dönemine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ed. Cavkaytar, A. & Kaya, A. (2019). Zihin Yetersizliği olan Yetişkinler. Ankara. Eğiten Kitap.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Araştırma İnceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize %30, Ödev %10, Final %60 etkili olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.dogru@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11223222
ÖK.22232322