DERS ADI

: Özel Eğitim Anaokulu Program ve Uygulamalarının Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5110 Özel Eğitim Anaokulu Program ve Uygulamalarının Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Okul öncesi özel eğitim programında yer alan öğeleri öğrenme
Özel eğitim anaokullarında günlük akışta yer alan etkinlik ve uygulamaları öğrenme
Özel eğitim anaokulları için öğrenme merkezleri geliştirme,
Özel eğitim anaokulu için etkinlik planları geliştirme ve
Özel eğitim anaokulu programı hazırlama becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okul öncesi özel eğitim programında yer alan öğeleri açıklar.
2   Özel eğitim anaokulu programında yer alan gelişim alt alanlarını ve kazanımlarını açıklar.
3   Özel eğitim anaokullarında aile katılım çalışmaları planlar,
4   Okulöncesi özel eğitim programı (yıllık ve günlük plan) hazırlar.
5   Özel eğitim anaokulu programında yer alan gelişim alt alanları ve kazanımlarına uygun uygulama ve etkinlik hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul öncesi eğitimin önemi ve ilkeleri
2 Okulöncesi özel eğitim öğretim programının incelenmesi
3 Okul öncesi özel eğitim programında yer alan gelişim alt alanı ve kazanımları
4 Özel eğitim anaokulu günlük eğitim akışında yer alan etkinlik türleri
5 Özel eğitim anaokulu günlük eğitim akışında yer alan etkinlik türleri
6 Özel eğitim anaokulları için oyun temelli etkinlikler
7 Özel eğitim anaokulları için oyun temelli etkinlikler
8 Ara Sınav
9 Özel eğitim anaokulları için oyun temelli etkinlik geliştirme
10 Öğrenme merkezleri geliştirme
11 Özel eğitim anaokullarında aile katılımı ve aile katılım çalışmaları geliştirme
12 Özel eğitim anaokulu programında yer alan gelişim alt alanları ve kazanımlarına uygun uygulama ve etkinlik hazırlama
13 Özel eğitim anaokulu programında yer alan gelişim alt alanları ve kazanımlarına uygun uygulama ve etkinlik hazırlama
14 Özel eğitim anaokulu programında yer alan gelişim alt alanları ve kazanımlarına uygun uygulama ve etkinlik hazırlama
15 Özel eğitim anaokulu programlarını planlama, uygulama ve değerlendirme ilkeleri
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Özel Egitime Ihtiyacı Olan Bireyler Için (37-78 Ay)
OKUL ÖNCESİ ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMI (MEB -2018)
Yoshikawa, H., Weiland, C., Brooks-Gunn, J., Burchinal, M. R., Espinosa, L. M., Gormley, W. T., ... & Zaslow, M. J. (2013). Investing in Our Future: The Evidence Base on Preschool Education. Society for Research in Child Development.
Zigler, E., Gilliam, W. S., & Jones, S. M. (2006). A vision for universal preschool education. Cambridge University Press.
Handleman, J. S., & Harris, S. L. (Eds.). (2001). Preschool education programs for children with autism. Austin, TX: Pro-ed.
Ehrlin, A., & Gustavsson, H. O. (2015). The Importance of Music in Preschool Education. Australian Journal of Teacher Education, 40(7), n7.
Pramling Samuelsson, I., & Johansson, E. (2006). Play and learning inseparable dimensions in preschool practice. Early child development and care, 176(1), 47-65.
Düşeka, G., & Dönmezb, B. (2012). TÜRKİYE DE YAYIMLANAN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 1(1), 68-75.
YAZAR, A., ÇELİK, M., & Mehmet, K. Ö. K. (2008). AİLE KATILIMININ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE VE 2006 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDAKİ YERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 233-243.
Aral, N, Kandır, A. ve Can, Y.M. 2002. Okulöncesi Eğitim ve Okul Öncesi Eğitim Programı.
Ya-Pa Yayınları, İstanbul.
Başal, H. A. 1998. Okulöncesi Eğitimine Giriş. Uludağ Üniversitesi Basımevi, Bursa.
Demirel, Ö.1999. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, işbirlikli öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vesile.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.14434322
ÖK.24444233
ÖK.34434441
ÖK.44444332
ÖK.54434423