DERS ADI

: Özel Eğitim Sınıfları için Bilim Etkinlikleri Geliştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5106 Özel Eğitim Sınıfları için Bilim Etkinlikleri Geliştirme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Özel eğitim sınıflarında bilimle ilişkili kavramların/konuların öğretimine yönelik bilimsel etkinlikler tasarlama ve uygulama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bilim etkinlikleri yoluyla bilimi ve bilim yapmayı kavrayabilme
2   2. Bilim etkinlikleri yoluyla deney, gözlem ve mantıksal çıkarım yapma becerilerini geliştirebilme
3   3. Bilimsel olarak geçerliliği kanıtlamış yenilikçi bilim etkinliklere ulaşabilme
4   4. Bilimsel olarak geçerliliği kanıtlamış yenilikçi bilim etkinliklerini uygulama ve özel gereksinimli grupların özelliklerini dikkate alarak uyumlandırabilme
5   5. Özel gereksinimli gruplara yönelik olarak uyarlanmış/tasarlanmış bilim etkinliklerini uygulama ve değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim etkinliklerin özel eğitim sınıflarında önemi
2 Sınıf içi ve sınıf dışı bilimsel etkinlik kaynaklarına ulaşma (dergi ve etkinlik kitapları ve temel kaynaklar)
3 Örnek bir bilim etkinliğini bir konunun/kavramın öğretimine uyumlandırma
4 Örnek bir bilim etkinliğini uygulama ve geri bildirimler üzerinden düzenleme
5 Bilim etkinliklerin tasarlanmasında ana/temel bileşenler
6 Bir bilim etkinliği tasarımı için konu alanı ve problem belirleme
7 Problem çözmeye yönelik kaynak araştırması ve benzer etkinliklerden yararlanma
8 Ara değerlendirme
9 Bilim etkinliği geliştirme süreci- hazırlık
10 Bilim etkinliği geliştirme süreci - gelişme
11 Bilim etkinliği geliştirme süreci - test
12 Bilim etkinliği geliştirme süreci özel gereksinimli gruplara yönelik uyarlamalar
13 Geliştirilen bilim etkinliğinin sınıf içi veya dışı öğretim uygulaması ve değerlendirilmesi
14 Geliştirilen bilim etkinliğinin yaygınlaştırılması
15 Yarıyıl sonu değerlendirme (Proje değerlendirme ve geri bildirimler)
16 Yarıyıl sonu değerlendirme (Proje değerlendirme ve geri bildirimler)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anite Van Saan (Derleyen), Dorothea Tust(Resimleyen), (2018). Her Güne Bir Deney (365 Experimente für jeden Tag, 2008, Moses Verlag, 7. Baskı), Çeviri: Esen Tezel. Yapı Kredi Yayınları-3995.
Science Activities: Classroom projects and curriculum ideas http://heldref.org/pubs/sa/manuscripts.html
Science Scope: Middle School Science Classroom: http://www.nsta.org/middleschool/
Science &Children: Elementary Science Classroom : http://www.nsta.org/elementaryschool/
Journal of College Science Teaching: College Science Classroom: http://www.nsta.org/college/ lid=pub

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ortak-grup halinde öğrenme, tartışma, projelendirme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bilimsel bir kaynaktan/dergiden bir bilim etkinliğini özel eğitim sınıf ortamına uyarlama ve değerlendirme(%40), yenilikçi bir bilim etkinliğini proje olarak geliştirme (%60)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam edilmesi ve ödevlerin tamamlanması zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kemal.yurumezoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12223323
ÖK.23223334
ÖK.34223323
ÖK.42223334
ÖK.53223324