DERS ADI

: Özel Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5117 Özel Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitimde proje yaklaşımının önemini fark ederek, proje çalışma evrelerini öğrenme ve özel gereksinim grupları için proje örnekleri hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde proje yaklaşımının önemini ve dayandığı felsefeyi açıklar.
2   Proje çalışmalarının bir eğitim programı içerisindeki yerini ifade eder.
3   Proje çalışmalarında konunun belirlenmesi ve proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususları açıklar
4   Proje etkinliklerinin (araştırma, yapım, dramatik oyun etkinlikleri) neler olduğunu kavrar
5   Proje yaklaşımında öğrenme fırsatlarını açıklar.
6   Proje çalışma evrelerini bilir ve uygular.
7   Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje örnekleri hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde proje yaklaşımının tanımı ve dayandığı felsefe
2 Proje yaklaşımının amaçları/yararları
3 Proje çalışmalarının bir eğitim programı içerisindeki yeri
4 Proje çalışmalarında konunun belirlenmesi ve proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlar
5 Proje çalışmalarında konunun belirlenmesi ve proje konusunun seçiminde dikkat edilecek hususlar
6 Proje etkinlikleri: Araştırma, yapım, dramatik oyun etkinlikleri
7 Proje yaklaşımında öğrenme fırsatları (1-bilgiler, 2-beceriler,3-kazanımlar, 4-duygular)
8 Ara Sınav
9 Proje çalışmaların evreleri: 1. Evre (Planlama ve Başlama) 2. Evre (Alan çalışması) 3. Evre (Sonuçlandırma)
10 Proje yaklaşımına dayalı öğretim programı örnekleri
11 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje örnekleri hazırlama
12 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje örnekleri hazırlama
13 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje örnekleri hazırlama
14 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje örnekleri hazırlama
15 Özel eğitimde proje yaklaşımına dayalı proje örnekleri hazırlama
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

TEMEL Z. F., KANDIR A., ERDEMİR N., KOÇER ÇİFTÇİ H. Okulöncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı ve Program Örnekleri. Morpa Kültür Yayınları 2003 İstanbul
Katz, L., & Chard, S. C. (2000). Engaging children s minds: The project approach (2nd Ed.). Connecticut: Ablex Publishing Corporation
Metin, Ş. ve Aral, N. (2014). Proje Yaklaşımına Dayalı Eğitim: Teoriden Uygulamaya. Ankara: Vize. Oğuz, V., Gizir, Z. ve Köksal Akyol, A. ( 2014). Erken Çocukluk Eğitiminde Proje Yaklaşımı ve Uygulanmış Proje Örnekleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Owen, P. M. (2007). Integrating Katz and Chard's project approach with multicultural education in the University classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 28(3), 219-232.
Kandır, A. ve Kurt, F. (2010). Proje Temelli Okul Öncesi Eğitim Programı. İstanbul: MORPA
Owen, P. M. (2007). Integrating Katz and Chard's project approach with multicultural education in the University classroom. Journal of Early Childhood Teacher Education, 28(3), 219-232.
Beneke, S. J. (2010). The effects of the Project Approach on children in inclusive early childhood classrooms. Yayınlanmamış doktora tezi. University of Illinois at Urbana-Champaign. Beneke, S., & Ostrosky, M. M. (2009). Teachers' views of the efficacy of incorporating the project approach into classroom practice with diverse learners. Early Childhood Research & Practice, 11(1). [Online]:
Arıkan, A., & Kimzan, İ. (2016). Okul öncesi eğitimde proje yaklaşımı: Ağaç bilimcilerin araştırmaları projesi. Elementary Education Online, 15(2).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, işbirlikli öğrenme yöntemleri, drama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacak ve tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek, gerektiğinde işbirlikli öğrenme yöntemleri uygulanacak ve tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vesile.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13321323
ÖK.23324232
ÖK.33332243
ÖK.43343322
ÖK.53322433
ÖK.63333223
ÖK.73333342