DERS ADI

: Öğrenme Güçlüklerinde (Ö.Ö.B ve D.E.H.B) Eğitim ve Sağaltım Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5092 Öğrenme Güçlüklerinde (Ö.Ö.B ve D.E.H.B) Eğitim ve Sağaltım Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciler, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların özelliklerini betimleyebilir.
2   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
3   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitim programlarını uygulayabilir.
4   Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi ve becerilerini uygulayabilir.
5   ÖÖB ve DEHB bireylerin uyumsal davranış sorunları, psikolojik sağlık sorunlarını önleme ve sağaltım çalışmalarını bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme güçlüğüne ve DEHB ilişkin temel kavramlar
2 Öğrenme güçlüğü ve DEHB grunda yer alan alt gruplar
3 Öğrenme güçlüğünün tanısal özellikleri
4 Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimsel özellikleri
5 DEHB çocukların tanısal ve ve gelişimsel özellikleri
6 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların öğrenme özellikleri
7 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar
8 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitiminde kaynaştırma
9 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları
10 Öğrenme güçlüğü ve DEHB li bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
11 Öğrenme güçlüğü ve DEHB li bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği,danışmanlık
12 İlgili alan yazın araştırmaları raporlarının tartışılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
2-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition.
3-, ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ olan BİREYLER ve EĞİTİMLERİ / Learning Disabilities William N. Bender (2012). Çeviri Editörü: Doç. Dr. Hakan Sarı
4-Çocuk Ve Ergenlerde Duygusal Ve Davranişsal Bozukluklar (2011) Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders Vance L. Austin - Daniel T. Sciarra / Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes
5-Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Öğretmen Kitabı. Figen Karaceylan Çakmakcı
6- ÖZEL GEREKSİNİMİ OLAN KÜÇÜK ÇOCUKLAR / Very Young Children With Special Needs (2011). Vikki F. Howard - Betty Williams - Cheryl E. Lepper / Çeviri Editörü: Prof Dr. Gönül Akçamete
7-Problem Davranışları Değiştirme- Prof. Dr. Mehmet Özyürek .Ankara: Kök yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333222
ÖK.23333322
ÖK.33333322
ÖK.43333322
ÖK.53333222