DERS ADI

: Üstün Zekalılar İçin Bilim Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5090 Üstün Zekalılar İçin Bilim Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Fen ve teknoloji öğretimine ilişkin temel kavramları, fen ve teknolojinin toplumsal boyutlarını,

fen ve teknoloji öğretiminin amaçlarını, fen ve teknoloji öğretimindeki yaklaşımları incelemek, üstün zekalı

öğrencilerin bu kavram, süreç ve yaklaşımlarla ilişkisini değerlendirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Fen öğretiminin amaçlarını tanıyabilecektir.
3   Fen öğretiminin toplumsal boyutlarını ve tarihsel gelişimini açıklayabilecektir.
4   Fen öğretimi ve yapılandırmacı yaklaşım arasındaki ilişkiyi açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen bilimleri ve fen eğitimine ilişkin temel kavramlar
2 Fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özellikleri
3 Fen ve teknoloji okuryazarlığı
4 Fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri
5 Fen alanına yönelik tutumlar
6 Fen öğretiminin amaçları
7 Fen öğretiminin Türkiye ve Dünya daki tarihsel gelişimi
8 Ara Sınav
9 Yapılandırmacı yaklaşım ve fen öğrenme
10 Bilişsel gelişim ve fen eğitimi
11 Bilimsel süreç becerilerini geliştirme
12 Zekâ tanımları ve kuramları
13 Üstün zekâlı öğrenciler için fen öğretiminin gerekliliği
14 Üstün zekâlı öğrenciler için fen öğretiminin gerekliliği
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fen ve Teknoloji Öğretimi (Kuramdan Uygulamaya) Editör: Salih Çepni, Pegem Akademi Yayıncılık

Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Yazar: Nicholas Moseley, Norma E. Cutts Çeviren: Prof. Dr.

İsmail Ersevim

Üstün Zekâlılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Yazar: Uğur SAK

Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak (Üstün Yetenekli Çocuklar Sarmalında Aile, Eğitim Sistemi ve Toplum)

Yazar: Faruk LEVENT

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 194

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12423412
ÖK.23234422
ÖK.33333223
ÖK.44234443