DERS ADI

: Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Aile Katılımı ve Ailelerle İşbirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5082 Özel Eğitimde Aile Eğitimi, Aile Katılımı ve Ailelerle İşbirliği SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Anne-baba eğitimi programlarının amacını ve farklı kuramsal yaklaşımları bilme. Anne-baba eğitimi programı hazırlama, uygulama sürecine ilişkin bilgi ve becerilere sahip olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Engelli öğrencilerin aileleri için aile eğitimi programlarının amacını bilir.
2   Aile eğitim programı programları geliştirme yaklaşımlarını bilir ve karşılaştırabilir.
3   Anne-babalar için eğitim programı hazırlayabilir.
4   Kardeşler için eğitim programı hazırlayabilir.
5   Aile rehberliği ve danışmanlığı yaklaşımlarını bilir, karşılaştırabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Anne-baba eğitiminin amacı, temel kavramlar
2 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
3 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
4 Aile eğitim programlarını inceleme
5 Kardeş eğitimi, temel kavramlar
6 Kardeş eğitim programları kuramsal yaklaşımlar
7 Anne-baba eğitim programı planlama
8 Anne-baba eğitim programı planlama
9 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
10 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
11 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
12 Kardeş eğitim programı örneklerini inceleme, tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Moes, D. (1996). Parent Education and Parenting Stress. Koegel, R.L. & Koegel L.K. (Eds) Teaching Children with Autism- Strategies for Initiating Positive Interactions and Improving Learning Opportunities. London: Second Printing. 79-93.
2-Hawling, P; Rutter, M. (1987) The Alleviation of Family Problems (Printed from Treatment of Autistic Children). London, The National Autistic Society
3-Akkök, F., Sucuoğlu, B. (1990). Anne- Baba Rehberliği: Temel Becerilerin Kazandırılması. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay.
4-Akkök, F. (1982). Özürlü Çocukların Aileleriyle Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmaları. Psikoloji Dergisi, 4, 16.
5-Acar, N.Voltan, (2001).Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Ankara, Nobel Yayın 3. Baskı.
6-Girli, A. (2004) Aile Eğitim Programları, İzmir: Işık Özel Eğitim Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Seminerler, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

alev.girli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333333
ÖK.23333333
ÖK.33333333
ÖK.43333333
ÖK.53333333