DERS ADI

: Erken Çocukluk Özel Eğitimi Araştırmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5113 Erken Çocukluk Özel Eğitimi Araştırmaları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere erken çocukluk özel eğitimi alanını kuram ve uygulama boyutunda tanıtmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Erken çocukluk özel eğitiminin (EÇÖE) tarihçesi
2   2. EÇÖE nin genel felsefesi
3   3. EÇÖE nde aile merkezli uygulamalar
4   4. Erken müdahale (0-3 yaşta özel eğitim hizmetleri)
5   5. EÇÖE nde değerlendirme, planlama ve uygulama süreçleri
6   6. EÇÖE nde güncel yaklaşımlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 EÇÖE: tanım, tarihçe
2 EÇÖE: genel felsefe, ilkeler, hedef kitle, destek hizmetler
3 Bir yaklaşım olarak aile merkezlilik
4 0-3 yaş: erken müdahale
5 EÇÖE de değerlendirme
6 EÇÖE de güncel yaklaşımlar (hedef kitle, program türleri ve yoğunluğu, hizmet koordinasyonu, kanıt temelli uygulamalar)
7 EÇÖE de güncel yaklaşımlar (hedef kitle, program türleri ve yoğunluğu, hizmet koordinasyonu, kanıt temelli uygulamalar)
8 Ara sınav
9 Gelişimsel risk gruplarında EÇÖE araştırmaları (öğrenci sunumları)
10 Gelişimsel risk gruplarında EÇÖE araştırmaları (öğrenci sunumları)
11 Gelişimsel risk gruplarında EÇÖE araştırmaları (öğrenci sunumları)
12 Gelişimsel risk gruplarında EÇÖE araştırmaları (öğrenci sunumları)
13 Gelişimsel risk gruplarında EÇÖE araştırmaları (öğrenci sunumları)
14 Çeşitli özür gruplarında EÇÖE araştırmaları (öğrenci sunumları) Grup tartışması eşliğinde dönem sonu değerlendirmesi
15 Dönem sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Reichow, B., Boyd, B.A., Barton, E.E., & Odom, S.L. (2018). Erken çocukluk özel eğitimi el kitabı (Handbook of early childhood special education). Çeviri Editörleri H. Bakkaloğlu & Ş. Demir. Ankara: Anı Yayıncılık.

Howard, V.F., Williams, B., & Lepper, C.E. (2011). Özel gereksinimi olan küçük çocuklar: Eğitimciler, aileler ve hizmet verenler için bir başlangıç (Very young children with special needs: A foundation for educators, families and service providers). Çeviri Editörü G. Akçamete. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Guralnick, M.J. (Ed.) 2000). The effectiveness of early intervention (2nd ed.). Baltimore: Paul H. Brookes Co.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 9 117
Proje Final Sunumu 2 20 40
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.12134543
ÖK.24321445
ÖK.33524512
ÖK.42143513
ÖK.52345124
ÖK.63431254