DERS ADI

: Kültürel Antropoloji ve Sinema III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 4307 Kültürel Antropoloji ve Sinema III SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZEHRA CERRAHOĞLU

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Amacı

Her şeyden once zaman içinde kendi kendini aşamayan bir insanın kendini geliştirmesinin çok zor bir şey olduğunun anlaşılması.

Simülasyon kuramının yanı sıra Armağan Kuramına yer verilen bu ders Osmanlı kültür ve zihniyet tarihi hakkında öğrencinin bilgilerini geliştirmeyi, genel kültür düzeyini genişletmeyi, genelde sanat ve özelde sinema sanatına farklı bir bakış açısından baktırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern tüketim toplumları konusundaki en önemli, çağdaş eleştirel kuramlardan biri olan simülasyon kuramını çözümleyebilmesi
2   İçinde yaşadığı toplumun tarihiie yeni bir perspektiften çözümleyebilmesi,
3   İçinde yaşadığı toplumun son 600 yıllık kültür/zihniyet tarihini çözümleyebilmesi
4   Simülasyon kuramı ile Osmanlı tarihi ve kültürü arasında kurduğu değişik ilişkileri çözümleyebilmesi
5   Türkiye nin geçmişini armağan kuramı üzerinden çözümleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

FCS 3020 - Temel Bilgisayar Oyun Tasarımı
FCS 3030 - Dinamik / Kinetik Tipografi

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Anadolu toplumu ve Çağdaşlaşma kavramı.
2 2. Sinema, Modern toplumlar ve Çağdaşlaşma ilişkisi üzerine.
3 3. Çağdaş Türk aydınları Niyazi Berkes ve Sabri Ülgener üzerine belgesel sunumu ve tartışma.
4 4. N. Berkes in Çağdaşlaşma yorumu.
5 5. Osmanlı toplumsal tarihinde zihniyet/kültür Çağdaşlaşma aşamaları.
6 6. III. Selim ve II. Mahmut dönemlerinde Çağdaşlaşma hareketleri.
7 7. Tanzimat sonrası Çağdaşlaşma girişimleri.
8 8. Jön Türkler, I. Meşrutiyet girişimi, İttihat ve Terakki Çağdaşlaşma ilişkileri.
9 9. Dilde çağdaşlaşmanın toplumsal/kültürel işlevi.
10 10. II. Abdülhamit dönemi ve Çağdaş muhalefet oluşumu.
11 11. Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Çanakkale Savaşı sırasında Türkiye de Çağdaşlaşma hareketi.
12 12. Kurtuluş Savaşı ve Modern Türkiye.
13 13. Modern Türkiye Cumhuriyetinin kurulması ve Modern zihniyet/kültür oluşturma çabaları.
14 Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adanır, Oğuz, Osmanlı ve Ötekiler,Doğu Batı Yay, 2012, Ankara
Berkes N. Türkiye de Çağdaşlaşma, Doğu-Batı Yayınları, İstanbul.
Adanır, Oğuz, Baudrillard, Fikir Mimarları/Say Yayınları, 2010, İstanbul
Adanır, Oğuz, Kültür, Politika ve Sinema, Hayal-et Yay. 2006, İstanbul.
Adanır, Oğuz, İşitsel ve Görsel Anlam Üretimi, Hayal-et Yay. 2006, İstanbul

Ülgener S.F. İktisadi Çözülmenin Ahlâk Ve Zihniyet Dünyası-Çö¬zülme Devri İkt. Der Y. 1981, İstanbul
Ülgener S.F. Zihniyet Ve Din-İslâm, Tasavvuf Ve Çözülme Devri İkt. Ahlâkı, Der Y. 1981, İstanbul
Baudrillard Jean, Simülasyon ve Simülakrlar. Doğu Batı Yay, 2010, Ankara.
Adanır Oğuz, Simülasyon Kuramı Üstüne Notlar ve Söyleşiler, Hayal-et, 2008, İstanbul.
Turan Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Türk Kültüründen Türkiye Kültürüne ve Evrenselliğe, Bilgi Yayınevi, 1990, Ankara, 320 s. (İkinci basım Bilgi Yayınevi, 1994, Ankara,
Lévy-Bruhl Lucien, İlkel İnsanda Ruh Anlayışı, Doğu Batı Yay.,2006, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler evde, kütüphanede, vs hazırlanarak ve notlar alarak gelmeyi gerektirmekte

2. Öğrenciyi sınıfta gerek önceden hazırlanmış ödev ve sorular gerekse ders sırasında gerçekleştirilen soru yanıt şeklindeki tartışmalarla sorgulama, özgür düşünce üretimi ve yaratıcılık konusunda düşünme, bilginin yöntemli ve sistematik bir şekilde edinilme zorunluluğunu ve demokratik bilgi paylaşımını kavramaya itmek.

3. Derse belli bir donanım ve bilgi birikimiyle gelen öğrencinin doğru sorular sorduğu takdirde zaman içinde çok daha birikimli ve bilinçli bir birey olabileceğini anlaması beklenmektedir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Edinilen bilgi birikiminin yaratıcılığın, özgür ve sistemli düşüncenin en önemli unsurlarından biri olan sentezleme yeteneğini geliştirip geliştirmediğini belirlemek, öğrencinin bilgiyi ezberleyen ve onu yaratıcı ve özgür bir dille ifade edememesinin yani kolaycılığın önüne geçerek, kendine olan güveninin sergilemesini sağlayacak bir düzeye gelmesine katkıda bulunmak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Oğuz Adanır, oguz.adanir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 4 52
Ders Anlatımı 13 4 52
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444444444444444
ÖK.2444444444444444
ÖK.3444444444444444
ÖK.4444444444444444
ÖK.5444444444444444