DERS ADI

: Kültürel Antropoloji ve Sinema II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3308 Kültürel Antropoloji ve Sinema II SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

UFUK TAMBAŞ

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Amacı

Her şeyden once zaman içinde kendi kendini aşamayan bir insanın kendini geliştirmesinin çok zor bir şey olduğunun anlaşılması.

Simülasyon kuramı, Osmanlı tarihi, kültür ve zihniyet tarihi hakkında öğrencinin bilgilerini geliştirmeyi, genel kültür düzeyini genişletmeyi, genelde sanat ve özelde sinema sanatına farklı bir bakış açısından baktırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Modern tüketim toplumları konusundaki en önemli, çağdaş eleştirel kuramlardan biri olan simülasyon kuramını değerlendirebilmesi.
2   İçinde yaşadığı toplumun tarihine yeni bir perspektiften çözümleyebilmesi
3   Yazılmış senaryolar üzerinden senaryo incelemesi yapabilmesi,
4   İçinde yaşadığı toplumun son 600 yıllık kültür/zihniyet tarihinin çözümleyebilmesi
5   Simülasyon kuramı ile Osmanlı tarihi ve kültürü arasında değişik ilişkiler kurabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Kültürel antropolojinin yeni toplumsal illüzyonlar üretimine katkıları.
2 2. Tarihsel, toplumsal, zihinsel/kültürel evrim konusunda yeni bir yorum.
3 3. Evrensel kültür potlaç ve Anadolu.
4 4. Osmanlı toplumsal tarih çözümlemelerindeki eksiklik.
5 5. Türkler ve Anadolu da yaşayan diğer etnik topluluklar arasındaki kültürel benzerlikler.
6 6. Bir Anadolu kültürler sentezi olarak Osmanlı düzeni.
7 7. Gelişme dönemi Osmanlı düzeninde İslamiyetin yeri.
8 8. Gelişme döneminde diğer kültürlerin oynadığı rol.
9 9. Osmanlının duraklama döneminde zihinsel/kültürel dönüşümler.
10 10. Avrupa ve Anadolu toplumları arasındaki ortak paydalar.
11 11. Anadolu ve yakın coğrafyalarda Armağan kültürü.
12 12. Materyalist tarih yorumunun yanlışlığı ve yeni bir öneri.
13 13. Ulusal Burjuvazi ve Modern Türkiye.
14 Vize

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Adanır, Oğuz, Eski Dünyaya Yeni Bir Bakış,I-II-III Doğu Batı Yay, 2010, Ankara
Adanır, Oğuz, Baudrillard, Fikir Mimarları/Say Yayınları, 2010, İstanbul
Adanır, Oğuz, Sinemada Anlam ve Anlatım, Say Yayınları, 2012, İstanbul.

Ülgener S.F. İktisadi Çözülmenin Ahlâk Ve Zihniyet Dünyası-Çö¬zülme Devri İkt. Der Y. 1981, İstanbul
Ülgener S.F. Zihniyet Ve Din-İslâm, Tasavvuf Ve Çözülme Devri İkt. Ahlâkı, Der Y. 1981, İstanbul
Baudrillard Jean, Simülasyon ve Simülakrlar. Doğu Batı Yay, 2010, Ankara.
Adanır Oğuz, Simülasyon Kuramı Üstüne Notlar ve Söyleşiler, Hayal-et, 2008, İstanbul.
Turan Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Türk Kültüründen Türkiye Kültürüne ve Evrenselliğe, Bilgi Yayınevi, 1990, Ankara, 320 s. (İkinci basım Bilgi Yayınevi, 1994, Ankara,
Lévy-Bruhl Lucien, İlkel İnsanda Ruh Anlayışı, Doğu Batı Yay.,2006, Ankara.
Lévy-Bruhl Lucien, İlkel İnsanda Mistik Deneyim ve Simgeler,, Doğu Batı Yay.,2006, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Senaryoya ilişkin edinilen temel kavramların, ödev ve projeler üzerinden değerlendirilmesi. Hataların düzeltilmesi ve eksiklerin giderilmesi. Ders anlatımı, uygulama, tartışma, senaryo incelemesi ve filmler üzerinden senaryo yapısının değerlendirilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.30


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Edinilen bilgi birikiminin yaratıcılığın, özgür ve sistemli düşüncenin en önemli unsurlarından biri olan sentezleme yeteneğini geliştirip geliştirmediğini belirlemek, öğrencinin bilgiyi ezberleyen ve onu yaratıcı ve özgür bir dille ifade edememesinin yani kolaycılığın önüne geçerek, kendine olan güveninin sergilemesini sağlayacak bir düzeye gelmesine katkıda bulunmak.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Oğuz Adanır, oguz.adanir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5