DERS ADI

: Sinemada Temsil

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBS 3330 Sinemada Temsil SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Film Tasarım ve Yönetmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ ZEHRA CERRAHOĞLU

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Çizgi Film ve Animasyon
Film Tasarım ve Yazarlık
Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Amacı

Kültürle ilişkileri dahilinde sinemada temsilin kapsamı ve gerçekleştirilmiş bu temsillerin (azınlık, marjinallik, öteki, toplumsal cinsiyet, çocuk, meslek grupları, sınıfsal ilişkiler vb.) ilgili örnek filmler üzerinden değerlendirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sinemada temsil konusunda yeterli bilgiye sahip olabilmesi,
2   2. Filmlerde yer verilen farklı temsil biçimlerini tespit edebilmesi ve duyarlılık kazanabilmesi,
3   3. Olumlu ve olumsuz temsil biçimlerini ayırabilecek teorik bilgiyi edinebilmesi,
4   4. Kimlik ve stereotipler hakkında bilgi edinmesi,
5   5. Temsilin araçları hakkında yeterli bilgiyi kazanması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders hakkında genel bilgi ve tanışma
2 Giriş: Sinemada temsil nedir
3 Kadın-erkek temsilleri
4 Etnik kimlik temsilleri
5 Çocuk, masal ve mitler
6 Toplumsal Sınıfların temsili
7 LGBTT+ bireylerin temsili
8 Vize ödevleri üzerine değerlendirmeler
9 Din temsili
10 Göçmenler ve toplumdışı bireylerin temsili
11 Kent temsili
12 Kişilik bozuklukları, akıl hastalıklarının temsili
13 Rock kültürünün sinemada temsili
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kimlik İnşası- Nuri Bilgin, Aşina Kitaplar, 2007.
Sinemada Kadın Olmak S. Ruken Öztürk, Yeni Alan Yay., 2007.
Politik Kamera Michael Ryan, Douglas Kellner, Ayrıntı Yay. ,2010.
Eşcinsel Sineması Tarihi- Steven Paul Davies, Kalkedon, 2012.
Bu Kabuslar Neden Cemil Yeşilçamda Erkeklik ve Mazlumluk Umut Tümay Arslan, Metis, 2005.
Mağdurun Dili- Nurdan Gürbilek, Metis 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sinemada temsil biçimleri örnek filmler üzerinden öğrencilerin de katılımıyla incelenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlarda öğrencinin dönem boyunca işlenen konulara dair soruları kendi yorumlarını katarak yanıtlamaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Yoktur

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


1.Dersin % 80'ine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zehra.cerrahoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlgili ders saatini takip eden 30 dakika.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555