Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Film Tasarım ve Yönetmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR.ÖĞR.ÜYESİ DİLAVER BAYINDIR |
Dersi Alan Birimler |
Sinema ve Televizyon |
Dersin Amacı |
Öğretim üyesi olarak, öğrenci ile birlikte sinemanın mutfağını oluşturan kısa filmlerin Uyarlama ve/veya Kurmaca senaryolarının oluşumuna ve gelişimine destek olmak kısa film mantığına uygun olarak öğrencinin estetik kalite oluşturması ve geliştirmesi sağlanarak iyi bir sanat eğitimini akademik disiplinler içinde aktarmasını, farklı teknolojileri kullanabileceği, farklı alanlara uyum sağlayabileceği ve ekip çalışmasını yapabileceği beceriyi kazandırarak bilgi ve becerisini geliştirmesini sanatların buluştuğu yer olan sinema sanatında ve sektörde doğru alanlarda yer almasını sağlamak olacaktır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: FİLM BİÇİMİ, FİLM DUYUMU, KURGU, SİNEMAYI SANAT |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1-DERSLER |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Projeler, hedef kitleye hitap etmesi, teknolojinin kullanılması, sinematografik açıdan estetiğe ve dile sahip olması göz önünde bulundurularak, değerlendirmeye alınacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Film dili, ışık, kompozisyon, teknik malzeme kullanımı, kurgu, ses, yaratıcı senaryo gibi bir film projesinin olmazsa olmazları değerlendirme kriterlerini oluşturacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1- Ders yılı başlangıcında ilk 6 hafta dönem sonu teslim edilecek olan projelerin |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
ders günü, dersten sonraki yarım saat. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|