DERS ADI

: Canlandırma Teknikleri ve Sinema Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 2211 Canlandırma Teknikleri ve Sinema Tarihi I ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MARKUS BERGER

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Temel canlandırma tekniklerini kişiye tanıtmak .Uzmanlaşmak istediği alan konusunda yönlenebilmesi için bilinçlenmesine yardımcı olmak. Tüm temel animasyon tekniklerinin yapım süreçlerinin teorik olarak anlatmak. Her bir teknikte temel düzeyde eser üretebilir hale getirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Temel canlandırma teknikleriyle denemeler yapabilmesi.
3   Temel canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini temel düzeyde anlayabilmesi.
4   Temel canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   Temel canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sinema Öncesi Animasyon Tarihi
2 Kamerasız Animasyon Uygulamaları
3 Geleneksel Animasyonun Doğuşu ve ilk Animasyon Stüdiyoları
4 Geleneksel Animasyon Uygulamaları
5 Disney Stüdyoları'nın Pamuk Prenses Filmi ve ona yol açan İnovasyonları
6 Büyük Hollywood Animasyon Stüdyolarının Tarihi
7 Geleneksel Animasyon Uygulamaları
8 Erken Stop Motion Animasyon Tarihi
9 Obje Animasyon Uygulamaları
10 Cut-Out Animasyon Tarihi ve Final Proje Brief
11 Final Proje Ön Prodüksiyon Çalışmaları
12 Soyut ve Deneysel Animasyon Tarihi / Proje Çalışmaları
13 Final Proje Çalışmaları
14 Final Proje Çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Animasyon'un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss, çeviri Semih Çelenk
A New History of Animation - Maureen Furniss
The Illusion of Life - Frank Thomas, Ollie Johnston

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve yaratıcı, özgün,kaliteli bir proje sunmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi: Öğretim üyesi, öğrencilerin yapmakta oldukları proje yapılandırmasını sürece göre oluşturmalarını denetler.
Uygulamalar: Üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda bilgilendirilen öğrencilerden dönem sonuna kadar sunulabilir hale getirilmiş bir proje sunumu yapmaları beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD1 1.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
2 OD2 2.Eskiz/Vize/Uyg./Ödev
3 PRR Proje/Sunum/Jüri Değ.
4 BSN Başarı Notu OD1 * 0.30 + OD2 * 0.30 + PRR * 0.40


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim üyesi, öğrencilerin birbirlerinin projeleri için yapacağı değerlendirmelerini de dikkate alarak, ödev ve proje notlarını belirler. Derse katılım notu, öğrencinin dönem içinde yapacağı sunuma göre, öğretim üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık, algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

markus.berger@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü dersten sonraki yarım saat.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5