DERS ADI

: Sinema, Kültür ve İdeoloji I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTB 1115 Sinema, Kültür ve İdeoloji I ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yönetmenliği Bölümü

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ MURTAZA TALHA ALTINKAYA

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Film Tasarım ve Yazarlık
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon
Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; kitle iletişim araçlarının ve sinemanın tarihsel süreç içerisinde toplum içinde gördüğü işlevlerin öğrenci tarafından kavranmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin aldığı dersin sonunda kitle iletişim araçlarının içinde yaşadığı toplumdaki rolünü anlayabilmesi ve analiz edebilmesi
2   Öğrencinin popüler kültür tarihini bilmesi ve içinde yaşadığı toplumdaki popüler kültürü ve ürünlerini analiz edebilmesi
3   Öğrencinin özel olarak popüler filmler ile popüler olmayan filmlerin özelliklerini kavrayabilmesi ve bunları kendi çalışmalarına yansıtabilmesi
4   Öğrencinin kitle iletişim araçlarının bilgilendirici ve yönlendirici yanlarının ayrımına varabilmesi,
5   Öğrencinin kitle iletişim araçlarının toplumdaki diğer kurumlarla ilişkilerine dair kapsamlı bir bilgiye sahip olabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Koşulları
2 Dersin kaynakçasına ve temel kavramlarına giriş
3 Kitle İletişimi nedir
4 İletişimin toplumsal işlevleri
5 Kitle iletişim araçları nelerdir
6 Kitle iletişim araçlarının toplumsal işlevleri
7 Kültür ve Popüler Kültür
8 Popüler Kültür
9 Popüler Kültür Hakkında Film Çözümlemesi
10 Vize
11 Popüler Kültür ve Kitle iletişim araçlarının ilişkisi
12 Popüler Kültür ve Sinema İlişkisi
13 İdeoloji
14 Sinema ve İdeoloji İlişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Ünsal Oskay, 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişim Araçlarının Kültürel İşlevleri, Ankara, A.Ü., S.B.F Yayınları, 1984.


Yardımcı kaynaklar:
Korkmaz Alemdar, İrfan Erdoğan, Popüler Kültür ve İletişim, Ankara, Ümit Yayınları, 1994.
Noam Chomsky, Medya Gerçeği, İstanbul, Tüm Zamanlar Yay., 1993.
Levent Yaylagül, Kitle İletişim Kuramları, Dipnot Yayınları, 2008.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslerde öğretim elemanının saptadığı haftalık müfredat dâhilinde konular işlenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5