DERS ADI

: İletişim Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODS 2006 İletişim Becerileri SEÇMELİ 2 1 0 3

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DR. SERÇİN SUN İPEKEŞEN

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

İletişim bilimine yönelik temel kavramların eğitim öğretim süreçlerindeki yansımalarına paralel olarak; bireyler arası gerçekleştirilecek iletişim etkinliklerinde etkin olabilmeye ve kaliteli iletişim kurabilmeye yönelik becerilerin geliştirilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ1. İnsanlarla etkin iletişim kurmada yapılması gerekenleri ifade edebilir.
2   ÖÇ2. İletişim türlerini, iletişim kanallarını ve kişilerarası iletişim unsurlarını tanımlayabilir
3   ÖÇ3. Dinlemenin önemini ve etkin dinlemeyi yaşantısında nasıl kullanacağını ifade edebilir.
4   ÖÇ4. Beden dilinin önemini ve iletişimde nasıl kullanacağını ifade edebilir.
5   ÖÇ5. Uygun geribildirim yapmayı ve almayı uygulayabilir.
6   ÖÇ6. Empatinin önemini kavrar ve günlük yaşantısında nasıl empati kuracağını tanımlayabilir
7   ÖÇ7. Etkili iletişimin önündeki engelleri açıklar ve iletişim sürecinin kaynakla ilgili engellerini ifade eder.
8   ÖÇ8. Sözlü ve sözsüz iletişimin öğe ve süreçlerini birbirinden ayırarak, etkin kullanabilir.
9   ÖÇ9. Uzaktan iletişimin gereklerini yerine getirebilir.
10   ÖÇ10. Bir sağlık çalışanı olarak diğer insanların özelliklerini ve bu özellikleri göz önünde bulundurarak diğer insanlarla uygun iletişim kurabilmeyi ve işini yapmayı engelleyebilecek iletişim sorunlarıyla baş etme becerisini gösterebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin amaçlarını tartışma, öğrencilerin dersten beklentileri, dersle ilgili merak ettikleri
2 İletişim nedir Neden gereklidir
3 İletişimin özellikleri
4 Dersin detaylı olarak tanıtımı ve kapsamı; program içindeki yeri ve mesleki açıdan katkıları, Genel olarak üzerinde durulacak noktalar açıklanır
5 Etkili dinleme becerisi ve bunu engelleyebilecek noktaların üzerinde durulur.
6 Kendini doğru ve etkin şekilde ifade etme ve "Johari penceresi" tekniğiyle kendini tanıma açma alıştırmaları
7 Etkili iletişim içindeki kendini doğru ifade etme ve sağlıklı iletişim mesajı oluşturma.
8 Öfke nedir Onu besleyen faktörleri farkına varma ve kontrol etme.
9 Kendini ifade etme şekilleri, pasif, aktif ve agresif tarzlar. Eleştiri yapma ve onu kullanma.
10 Tartışma kavramı ve sağlıklı tartışabilme yolları.
11 Sözsüz iletişim ve beden dili.
12 Toplulukla etkili iletişim kurma yolları ve etkin konuşma.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Stewart, J. (2008). Bridges, not walls: A book about interpersonal
communication (9. baskı). Boston:Mc-Graw Hill.
Yardımcı kaynaklar: Tubbs, S. ve Moss, S. (2008). Human communication: Principles and contexts
(11. baskı). Boston:Mc-Graw Hill.

Referanslar: McKay,M., Davis M. &Fanning,P. (2009) Messages,The Communication Skills Book, New Harbinger Publ., USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık konulara ait ppt sunumları, video ve görseller eşliğinde interaktif, katılımcı bir method uygulanacaktır. Küme çalışması, grup modeli, beyin fırtınası gibi modeller kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV PerformansÖdv
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu PÖ * 0.50 + FNÖ * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PÖ * 0.50 + BÖ * 0.50


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi
Yarıyıl Sonu (Final/Bütünleme)
1. Ara Sınav 2.Ara Sınav 1.Ödev/ Proje 2.Ödev/ Proje Teorik
Uygulama Ödev/ Proje
Teorik Uygulama Teorik Uygulama
%30 %20 %50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sercin.sun@deu.edu.tr
0232 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.00-15.00
Oda No 202

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655
ÖK.75555
ÖK.85555
ÖK.9555
ÖK.105555