DERS ADI

: Yabancı Dil (Fransızca)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 1000 Yabancı Dil (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Yabancı Diller Yüksek Okulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. NESİBE MİRZA

Dersi Alan Birimler

Adalet
Hukuk

Dersin Amacı

Bu dersin ana amacı Fransızcada gramer, konuşma, yazma, kelime ve dinleme yeteneği kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersin sonunda, öğrenci basit kullanım şekliyle fransızca iletişimde bulunması
2   Basit soruları yöneltebilme ve cevaplayabilme
3   Basit sözlü- yazılı iletişimsel yetenekleri edinme
4   Günlük hayatta ifade edilen isim, kelime ve cümleleri kavrayabilme
5   Yazılı ifadeleri takip edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kelime: Özneler, sayılar Dil bilgisi: 1. Grup fiiller, olumlu-olumsuz cümleler, vurgu zamirleri Konuşma&Dinleme: selamlaşma, etre avoir temel fiiller ile cümle yapıları
2 Kelime: Temel fiiller, şimdiki zaman yapıları Dil bilgisi: Şimdiki zaman, temel soru yapıları, belirteçler
3 kelime: günlük hayatta kullanılan temel ifadeler Dil bilgisi: soru yapıları, bileşik belirteç Dinleme: resmi ve günlük konuşma yapıları
4 Kelime: Saatler Dil bilgisi: İyelik sıfatları, on zamirinin kullanım yerleri,
5 Kelime: Il faut (gereklilik kalıpları ile cümle yapıları Dil bilgisi: Emir kipi, ikinci grup fiiller Dinleme : telefon görüşmesi yapıları Okuma: Eve , okuma metni Konuşma: Telefon görüşmesi
6 Dinleme: Bir hikaye: Chenonceau şatosu Okuma: Metin: Ajanda Konuşma: Bir gruba aileni, bireyleri tanıtma
7 Okuma: Arkadaşlar arası iletişim ( davet, reddetme, kabul etme) Konuşma: Alış veriş diyalogları
8 pouvoir, vouloir , -e bilmek, -istemek, v.b. kişi zamirleri: beni, seni Dil bilgisi: Emir kipi revizyon, c est- Il est ( bu ) kalıplarıyla cümle yapısı Dinleme: Şehirde yaşam
9 Ara sınav
10 Dil bilgisi : geçmiş zaman Dinleme: aile hayatı Okuma: Dükkanlar üzerine bir metin
11 Kelime : Varsayımda bulunma kalıpları ve varsayımsal sorulara cevap verme durumları Dilbilgisi:Geçmiş zamanda alışkanlık ve süreklilik durumu
12 Kelime: resmi dilde kullanılan ifadeler (yazışma için)
13 Dil bilgisi: Geçmiş zaman kullanım yerleri
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Objectif A1, Objectif : A2, Objectif B1 Niveaux : A1,A2,B1 Elisabeth Faure, Anita

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gramer, kelime bilgisi, okuma ve dinleme etkinlikleri, iletişimsel yaklaşım

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci temel ifade ve deyişleri kullanıp anlayabilecek.
Öğrenci iletişime geçtiği kişinin kullandığı ifadelere cevap verebilecek
Öğrenci evde ve sınıfta okuduğu metinlerle ilgili ödevleri yerine getirebilecek
Öğrenci günlük hayatta sık kullanılan terimleri anlayıp sorulara cevaplar verebilecek

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin yıl içindeki ders saatinin %70 devam etmesi mecburidir.
Her türlü kopya çekme disiplin suçu olarak sonuçlanacaktır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi ders saatinden sonra

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 6 60
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5