DERS ADI

: Anlaşmazlık ve Çözüm Sürecinde Problem Çözme ve Arabuluculuk Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5092 Anlaşmazlık ve Çözüm Sürecinde Problem Çözme ve Arabuluculuk Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF.DR. ABBAS TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı aile içi anlaşmazlıkların yapıcı yönetiminde bir çözüm yolu olarak aile arabuluculuğunu öğrencilere öğretmek ve beceri olarak kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiler arası çatışmaların doğasını anlayabilme
2   Aile arabuluculuğun temelleri anlayabilme,
3   Arabuluculuk modelleri ve kuramsal temellerini anlayabilme
4   Çatışma çözüm stratejisi olarak arabuluculuğu anlayabilme
5   Arabuluculuk sürecini anlayabilme: arabuluculuğa hazırlık; Arabuluculuğa başlama, Bilgi toplama ve sorgulama; Özel görüşme; Arabuluculuğun sonlandırılması; Arabuluculukta yansızlık; Arabuluculuk sürecinde güven oluşturmak
6   Arabuluculuğu kişiler arası çatışmalara uygulayabilme
7   Anlaşma metnini yazabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiler arası çatışmaların doğasını anlama
2 Arabuluculuğun temelleri
3 Arabuluculuk modelleri ve kuramsal temelleri
4 Çatışma çözüm stratejisi olarak arabuluculuğun anlaşılması
5 Arabuluculuk sürecinin anlaşılması
6 arabuluculuğa hazırlık; Arabuluculuğa başlama
7 Bilgi toplama ve sorgulama; Özel görüşme
8 ara sınav
9 Arabuluculuğun sonlandırılması; Arabuluculukta yansızlık; Arabuluculuk sürecinde güven oluşturma
10 Arabuluculuğun kişiler arası çatışmalara uygulanması
11 Arabuluculuk uygulamaları
12 Arabuluculuk uygulamaları
13 Arabuluculuk uygulamaları
14 Anlaşmanın yazılması
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Barsky, E. A. (2000). Conflict resolution for the helping professions. Stamford: Brooks / Cole, Thomson Learning.
Beer, J. E. And Stief, E. (1997). The mediator s handbook. Canada:New Society Publishers.
Bush, A. B. R. ve Folger, P. J. (1994). The promise of mediation: Responding to conflict through empowerment and recognition. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Fisher, R,. Ury, W. ve Patton, B. (1991). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in (2nd Ed.). USA: Penguin Boks.
Moore, W. C. (1996). The mediation process: practical strategies for resolving conflict (2nd edit.). San Francisco: Jossey-Bass.
Roberts, M. (2014). Aile uyuşmazlıklarında arabuluculuk uyglama esasları. Ankara: Nobel.
Taylor, A. (2002. The handbook of family dispute resolution: mediation theory and practice. San Francisco: Jossey Bass

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abbas.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 8 4 32
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555
ÖK.65555555555
ÖK.75555555555