DERS ADI

: Çağdaş Dünya Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6064 Çağdaş Dünya Tarihi II SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. ALEV GÖZCÜ

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

19.yüzyılın ikinci yarısından 21.yüzyıla kadar dünyada yaşanan önemli siyasal,
toplumsal, ekonomik ve kültürel-sanatsal gelişmeleri kavratmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   19.yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar yaşanan önemli gelişmeleri genel hatlarıyla özetleyebilme
2   2 Dünya Savaşı sonrası yaşanan değişimin Türkiye'yi nasıl etkilediğini anlatabilme
3   Soğuk Savaş Dönemi nde dünyada etkili olan ideolojileri tanıyabilme
4   Soğuk Savaş sürecinin Türkiye'nin iç ve dış siyasetine olan etkileri izah edebilme
5   21.yüzyılda geçerli olan siyasal, düşünsel ve ekonomik değerlerin oluşumunu kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 2.Dünya Savaşının sonuçları ve etkileri
2 Soğuk Savaş ve ideolojik blokların oluşması
3 Avrupa'da bütünleşme çabaları
4 Amerikan ve Sovyet modelleri; ekonomik, toplumsal, siyasal özellikleri
5 Bolluk Yılları ve refah devletinin ortaya çıkması
6 Sömürgelerin bağımsızlığı ve üçüncü dünyanın oluşması
7 Vietnam Savaşı
8 Ara sınav
9 Ortadoğu Sorunu
10 Petrol krizi ve boyutları
11 Yumuşama dönemi ve blokların çözülmesi
12 Tek kutuplu dünyanın ortaya çıkması ve küreselleşme
13 11 Eylül ve ABD'nin Irak ve Afganistan'ı işgali
14 AB genişleme süreci ve Türkiye-AB İlişkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sander, Oral (2002). Siyasi Tarih 1918-1994. Ankara: İmge Kitabevi
Hobsbawm, Eric (2011). Kısa 20. Yüzyıl 1914-1991-Aşırılıklar Çağı. İstanbul: Everest
Yayınları
William Mcneill, Dünya Tarihi, 1989
Immanuel Wallerstein, Geçiş Çağı / Dünya Sisteminin Yörüngesi (1945-2025)
Immanuel Wallerstein, Liberalizmden Sonra
Fahir H. Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1995.
Noam Chomsky, Dünya Düzeni: Eskisi Yenisi, 2000
Noam Chomsky, Düşük Yoğunluklu Demokrasi Yeni Dünya Düzeni ve Yeni Politik Güçler
(1995), (Samir Amin, Andre Gunder Frank ile birlikte),
Taner Timur, Küreselleşme ve Demokrasi Krizi, 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Alev GÖZCÜ
alev.gozcu@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir
0 232 301 79 31

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13.00-13.45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.33
ÖK.44
ÖK.53