DERS ADI

: Türkiye'nin Ekonomik ve Toplumsal Tarihi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6057 Türkiye'nin Ekonomik ve Toplumsal Tarihi I SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR.ÖĞR.ÜYESİ AHMET MEHMETEFENDİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

Tarihi olaylarda sadece siyasi etkenlerin rol oynamadığını, ekonomik ve toplumsal gelişmelerin de etkili olduğunu anlatmak ve öğretmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni Türk devletinin sahip olduğu iktisadi ve demografik gücü ve ekonomik alanda yapılmaya çalışılan girişimleri anlayabilmek
2   Yeni Türk devletinin iktisadi ve sosyal alanda izlediği politikaları ifade edebilmek
3   Çok partili hayata geçiş denemeleri sürecini kavrayabilmek
4   Sözü edilen dönemde dünyada meydana gelen siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeler hakkında fikir sahibi olabilmek
5   Derste alınan teorik bilgilerle ilgili yorum yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders hakkında genel bilgi kaynakların tanıtılması ve genel olarak Osmanlı devletinin iktisadi durumu
2 19. yüzyılda Osmanlı devletinin içinde bulunduğu ekonomik zorluklar
3 Birinci dünya savaşı ve mütareke yıllarında iktisadi ve sosyal durum
4 Ulusal ekonomiyi oluşturma çalışmaları
5 Yabancıların ellerinde bulunan kurumların millileştirilmesi
6 Sosyal kültürel ve hukuk alanında yapılan inkılâplar
7 Ara sınav
8 Sosyal kültürel ve hukuk alanında yapılan inkılâplar
9 Milli ve modern bir eğitim sistemi oluşturma çabaları
10 Halkevleri
11 Köy Enstitüleri
12 Hükümetin sanayi politikası ve planlı sanayileşme politikaları
13 İkinci dünya savaşı sırasında ve sonrasında ekonomi politikaları
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türkiye Ekonomisi, İzmir, 2001.
HATİPOĞLU Zeyyat, Cumhuriyet Döneminde Türkiye Ekonomisinin Gelişmesi, İstanbul, 1973.
KEPENEK Yakup, Türkiye Ekonomisi, Ankara, 1984.
ÖKÇÜN A. Gündüz, Türkiye İktisat Kongresi 1923 İzmir, Haberler-Belgeler-Yorumlar,
Ankara, 1997
ŞAHİN Hüseyin, Türkiye Ekonomisi, Bursa, 1998.
Yahya S.Tezel, Cumhuriyet Döneminin İktisadi Tarihi, İstanbul, 1994. -
Atatürk Döneminin Ekonomik ve Toplumsal Sorunları Sempozyumu, Tebliğler, Tartışmalar,
İstanbul, 1977. -
Gülten Kazgan, Tanzimat tan 21.yy Türkiye Ekonomisi, İstanbul, 1999. -
Ahmet Tabakoğlu İktisat Tarihi Toplu Makaleler 1,Kitabevi Yayınları. -
Oktay Yenal , Cumhuriyetin İktisat Tarihi, İstanbul, 2003,Homer Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders, Ders içi Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Mehmetefendioğlu
a.mehmetefendioglu@deu.edu.tr
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR
0 232 301 79 40

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.544