DERS ADI

: Türk Demokrasi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6035 Türk Demokrasi Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ.DR. FEVZİ ÇAKMAK

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini öğrenerek, Türkiye'deki demokrasi alanındaki gelişmeleri öğrenebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Demokrasi rejiminin insanlık tarihindeki yerini kavrayabilme
2   Türk Demokrasi Tarihi nin kapsamı ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilme
3   Günümüz Türkiye'sine ait bazı siyasal tartışmaların tarihsel kökenlerini açıklayabilme
4   Cumhuriyet döneminde demokrasinin yaşadığı sorunların nedenlerini analiz edebilme
5   Demokrasinin Türkiye'deki sürecini analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Demokrasi kavramı, tarihsel kökenleri
2 Osmanlı Devleti'nde demokratik süreç
3 Osmanlı'dan Cumhuriyet'e demokratik miras
4 I.Meclis ve 1921 Anayasası, Cumhuriyet'in İlanı ve Siyasal Partilerin Oluşumu
5 Türkiye'de Yeni Siyaset ve Kurumları
6 Atatürk döneminde demokrasi
7 Türkiye'de çok partili hayata geçiş
8 Ara sınav
9 Demokrat Parti dönemi
10 Türkiye de askeri darbeler
11 Türkiye'de seçimler ve seçim sistemleri
12 Türkiye'de anayasalar
13 Türkiye'de siyasal ve sosyal gelişmeler (1960-1980)
14 Türkiye'de siyasal ve sosyal gelişmeler (1980-2000)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Emre Kongar, 21.Yüzyılda Türkiye
Suna Kili, Atatürk Devrimi: Bir Çağdaşlaşma Modeli
Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası
Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi
Tevfik Çavdar, Türkiye'nin Demokrasi Tarihi 1950'den Günümüze
Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi
Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980)
Feroz Ahmad, Bir Kimlik Peşinde Türkiye
Taner Timur, Türk Devrimi ve Sonrası
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi
Kemal Arı, Atatürk ve Aydınlanma

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık konuların, öğrencilerin önceden yaptığı okumalar ışığında, öğretim elemanı tarafından yeniden özetlendikten sonra birlikte değerlendrilmesi ve ayrıca (mümkün olduğunca) dönem içinde öğrencilerin seçtikleri bir konuda kısa sunum yapmalarının teşviki

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Fevzi ÇAKMAK
fevzi.cakmak@deu.edu.tr
0 232 3017936
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk Ilkeleri ve Inkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/IZMIR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her çarşamba 13:30-16:30 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.243
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.5