DERS ADI

: MEDİTATİF DANS: VÜCUT FARKINDALIK TERAPİSİ 4

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 2028 MEDİTATİF DANS: VÜCUT FARKINDALIK TERAPİSİ 4 SEÇMELİ 0 2 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

SEVİNÇ RENKVER

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Vücut iletişiminde ortaya çıkan travmalardan vücudu arındırıp dengede tutmak için, bütünsel (holistik)gelişim yaratmak, kişiyi hem enerji hem de fiziksel boyutta rahatlatmak, farkındalık (mindfulness), üst biliş(meta cognition), dikkat(attention), duygu düzenleme(emotion regulation), daha işlevsel hareket becerisi kazandırıp duruşunun değişmesine yol açmak, doğru nefes ve üstün ses performansı sağlayarak başarılı bir sanatçı profili oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bütünsel gelişime (beden-zihin -ruh) olumlu etki edebilir.
2   2.Yaşam farkındalığını arttırarak; öz disiplin, yaratıcı zihin ve estetik görünümü arttırabilir.
3   3.Yaratıcılık, dikkat, farkındalık ,odaklanma,algılama ve bunları uygulama becerisini gösterebilen,yaşama karşı güçlü, uyumlu ve mutlu bir sanatçı kişiliği oluşturabilir.
4   4. Nefes çalışmaları ile otonom sinir sisteminde olumlu etkiler yaratabilir; diyafram ve nefes kapasitesini arttırmaya yardımcı olabilir, ses kapasitesini üst düzeye taşıyabilir.
5   5. Sağlıklı bir vücut (beden-zihin-ruh)ile sınırlar aşılarak, yaratıcılık ve sanatsal beceri/başarı arttırılabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Trager Fiziksel Entegrasyon Ritim- ses - nefes
2 Trager Fiziksel Entegrasyon Ritim- ses - nefes
3 Estetik vücut Gardjieff Teknik
4 Estetik vücut Değerlendirme
5 Farkındalık-dikkat-odaklanma-algılama, meditasyon
6 Farkındalık-dikkat-odaklanma-algılama, yoga egzersizleri
7 Ara Değerlendirme
8 Feldenkrais Teknik
9 Feldenkrais Teknik
10 Ritim- ses - nefes

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: RENKVER,Sevinç. Yaşlıların Psiko-Sosyal Uyumlarının Kazandırılmasında Bir Araç Olarak Halk Danslarının Meditatif Etkileri Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü-İzmir, 1991.
WOSİEN,Maria Gabriele.Tanz .München, Kösel1985.
RENKVER, Sevinç.Dans Terapi 19.Anadolu Psikiyatri Günleri, Kongre Sunumu, 2010.
Yardımcı kaynaklar: RENKVER, Sevinç.Ruhunuzu ve Bedeninizi Dansla Terapi Edin İTO Ekonomik Vizyon Dergisi sy.64,İzmir ,2004.
ADDİNGTON,Jack Ensign.%100 Düşünce Gücü.Akaşa1995.
BECK, Aaron T.Bilişsel Terapi ve Duygusal Bozukluklar Litera Yayıncılık, İstanbul 2008.
DRAKE,Jonathan. Alexander Tekniği Ege Meta Yayınları, 1991.
Diğer ders materyalleri: Dersle ilgili görsel web sayfaları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birebir veya eşli olarak yapılan özel teknikler(Alexander-Feldenkreiss-Laban-Gardjieff- Trager Tekniği-Medibeça(meditatif bedensel zihinsel ruhsal çalışmalar)-yoga-meditasyon gibi geliştirme-iyileştirme ve terapi egzersizleri öğretilir ve bunlar baz alınarak dans ve hareketin tamamlayıcı özelliğinden yararlanmaları istenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-Düzenli olarak derse katılımı,
2-Yaptığı çalışmaların farkındalığını ve yaratıcılığını arttırıp arttırmaması,
3-Duygu ve düşünce mesajlarının yüz ve beden ifadesi alanında kurgulanarak verilerin değerlendirilmesi ve diğer ipuçları ile bütünlüğün algılanmasına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1- Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
2- Derse katılmamış olmak bütünsel gelişimi olumsuz yönde etkiler.
3- Dersin amacına uygun rahat bir giysi ile gelinmesi gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevincrenkver@hotmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Ödev Hazırlama 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12323331
ÖK.2312313
ÖK.33233332
ÖK.43
ÖK.53331133