Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Opera |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
SEVİNÇ RENKVER |
Dersi Alan Birimler |
Opera |
Dersin Amacı |
Vücut iletişiminde ortaya çıkan travmalardan vücudu arındırıp dengede tutmak için, bütünsel (holistik)gelişim yaratmak, kişiyi hem enerji hem de fiziksel boyutta rahatlatmak, farkındalık (mindfulness), üst biliş(meta cognition), dikkat(attention), duygu düzenleme(emotion regulation), daha işlevsel hareket becerisi kazandırıp duruşunun değişmesine yol açmak, doğru nefes ve üstün ses performansı sağlayarak başarılı bir sanatçı profili oluşturmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: RENKVER,Sevinç. Yaşlıların Psiko-Sosyal Uyumlarının Kazandırılmasında Bir Araç Olarak Halk Danslarının Meditatif Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü-İzmir, 1991. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Birebir veya eşli olarak yapılan özel teknikler(Alexander -Feldenkreiss-Laban-Gardjieff- Trager Tekniği-Medibeça(meditatif bedensel zihinsel ruhsal çalışmalar)-yoga-meditasyon gibi geliştirme-iyileştirme ve terapi egzersizleri öğretilir ve bunlar baz alınarak dans ve hareketin tamamlayıcı özelliğinden yararlanmaları istenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||
*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz. |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1-Düzenli olarak derse katılımı, |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1- Dersin % 80 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sevincrenkver@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|