DERS ADI

: Rol 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 1004 Rol 2 SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ALTAN AKATAY

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere sahnede rolü oluşturmaya ilişkin temel bilgi ve beceri tekniklerinin uygulamalarla yetkinleştirilmesini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcılığı ve hayal gücünü kullanabilme
2   Sahnede kazanılan deneyimi uygulayabilme
3   Alanına ilişkin temel yöntem ve teknikleri sentezleyebilme
4   Antik Yunan'dan günümüze farklı oyunculuk yöntemleri ışığında karakter oluşturabilme
5   Çalışmalarını seyirciye sunabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Grup dinamizmini sağlamaya yönelik temrinler
2 Yoğunlaşabilme, Konsantrasyon temrinleri
3 Duygu Temrinleri
4 Ödev Sunumu
5 İkili sahne doğaçlamaları
6 İkili sahne doğaçlamaları
7 İkili sahne doğaçlamaları
8 Ödev Sunumu
9 İkili Sahne Çalışmaları
10 Ödev Sunumu
11 İkili Sahne Çalışmaları
12 Sahne Çalışmaları
13 Ödev Sunumu
14 Ödev Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynaklar:
Boal, A. (2003). Oyuncular ve Oyuncu Olmayanlar için Oyunlar, (Çev.B.Ataman, Ö.Öztürk, K.Rızvanoğlu), İstanbul: B.Ü.Y.
Brook, P. (1988). A Theatrical Casebook, ( Compiled David Williams ), London: Methuen.
Brook, P. (1988). The Shifting Point, London: Methuen.
Ergün, S. (1993). Çağdaş Doğaçlama, İzmir: Dokuz Eylül Yay.
Spolin, V.(1986).Theater Games for the Classroom A Teacher s Handbook, U.S.A:Nortwestern University Pres.
Stanislavski, K. (1996). Bir Aktör Hazırlanıyor, (Çev. Suat Taşer), İstanbul:Papirüs.
Stanislavski, K. (1999). Bir Rol Yaratmak, (Çev. Ç.Genç, F.Güllü,B.Tanyel), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Stanislavski, K. (1984). Oyuncunun El Kitabı, (Çev. Gürkal Aylan), İstanbul: Alaz Yayıncılık.
Morris, E. & Hotckis. J. (1998). Rol Yapmayın Lütfen (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.
Morris, E. (2002). Futursuz Oyunculuk (Çev. İpek Bilgin), Ankara: Dost Kitabevi.
Yardımcı kaynaklar: Oyun metinleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri sahneyi daha yakından tanımalarını, farklı dönemlerden seçilen sahnelerle rol deneyimi kazandırmaya ve ortaya çıkacak sorunlara çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili kazanımlarını uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı ve birbirini izleme ile değerlendirme yapabilmeye ve değerlendirilmeye önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

* Ders değerlendirme aşamasında öncelikle derse aktif katılım, araştırma, yaratıcılık, seçilen çıkış noktası ile paralel üretim, uygulamaların yönteme uygunluğu üzerinden puanlama yapılacaktır.
* Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından aktarılan konunun öğrenciler tarafından uygulanma kalitesine ve sınıf içi uygulama çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Derse aktif katılım, ders içi uygulamalar ve ödevler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

GSM: +90 5357457371
altan.akatay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Ödev Hazırlama 5 2 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 52

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15455
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.454555
ÖK.554555