DERS ADI

: Eskrim 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOP 1020 Eskrim 2 SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Opera

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans/Lisans

Ders Koordinatörü

SALİH TOKATLI

Dersi Alan Birimler

Opera

Dersin Amacı

Opera Anasanat Dalı öğrencisine, operanın yazıldığı dönemi, o dönemdeki tarz ve stili, düello tekniklerini, stilistik, estetik kavrayışı ve refleksleri uygulama yoluyla geliştirirken, operada kullanım tekniği açıklamalı olarak belirlenmiş bir müfredatla kazandırmak Şan öğrencisinin sahne üzerindeki duruşuna ve hareketlerine genel bir estetik ve güç kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Duruş estetiğini, Genel dengeyi, Hareket güvenliğini
2   Konsantrasyonu, Ritim duygusunun gelişmesini sağlar
3   Başarma azmi kazandırır
4   Zihin-beden koordinasyonunu sağlar
5   Yaratıcılığı geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar Eskrim Tarihi ve Eskrim Sporu ile ilgili genel bilgilendirme ve dersin sahne sanatlarında gösterilme amacı
2 Eskrimin tanıtımı Öğrencinin oyunculukta temel olan Konsantrasyon, estetik, denge, refleks, gurup uyumu gibi kazanımları eskrim sporu aracılığıyla edinebilmesi Duruş Flöre, Epe, Kılıç ve Eskrim malzemelerinin tanıtımı
3 Flörenin tanıtımı Duruş ve yürüme egsersizleri
4 Epe nin tanıtımı Duruş ve yürüme egsersizleri
5 Kılıç `ın tanıtımı Duruş ve yürüme egsersizleri
6 İleri ve geri adım tanıtımı öğretimi Duruş ve yürüme egsersizleri
7 Selamlamanın tanıtımı öğretimi Selamlama, duruş ve yürüme egsersizleri
8 Göster ve Hamle Pozisyonlarının tanıtımı öğretimi Selamlama, doğru pozisyon, göster ve hamle
9 Degaje nin tanıtımı öğretimi Doğru pozisyonda degaje göster ve hamle
10 Balestra nın tanıtımı ve öğretimi Doğru pozisyonda degaje göster ve hamle
11 Toplan hamle, ileri yürü hamle, degaje, duble degaje Toplan hamle, ileri yürü hamle, degaje, duble degaje hareketleri ve ileri geri adımlar geçişlerin sağlanması
12 1-2-3-4-5-6-7-8 Paradlarının öğrenimi Doğru duruş ve paradların kavranması
13 Combo ya giriş Öğretmen ve öğrenci combo uygulamaları
14 Ara Sınav Selamlama, adımlar, geçişler, hamleler, paradlar ve combo

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teori - Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Kanaat/Arasınav
2 BNS YarıyılNotu AS


*** Bütünleme Sınavı Yapılmayan Birimlerde Bütünleme Kriteri Dikkate Alınmaz.

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

salih@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14-16

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
14 2 28
14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.2353
ÖK.343
ÖK.454
ÖK.5554